TURISME
Balears 03/11/2014

El Govern declararà Magaluf com a "zona madura" per forçar-ne la reconversió

El conseller Martínez ha explicat a la fira turística de Londres que s'ha contactat amb els agents de viatges per minvar la mala imatge d'aquest estiu

Ara Balears
2 min

PalmaTurisme vol recuperar o si més no minvar la mala imatge acumulada per Magaluf, que aquest estiu ha estat protagonista de la premsa britànica amb els escàndols protagonitzats pels joves anglesos en què l'alcohol i el sexe són els dos referents principals. Per això, dos dels diaris amb més difusió del Regne Unit –'The Sun' i 'Sunday Mirror', amb entre 9 i 10 milions de lectors– acolliren a les seves planes d'ahir anuncis "en positiu" de les Balears com a destinació. "Amb el lema 'Illes Balears, allways on', volem dir als turistes britànics que som una destinació oberta els 365 dies de l'any", ha explicat el conseller de Turisme, Jaume Martínez, avui dilluns a la fira World Travel Market de Londres.

A més de la campanya en aquests dos diaris, Martínez ha informat que s'estan duent a terme accions semblants mitjançant les xarxes socials i que el Govern col·labora amb l'oficina espanyola de turisme a Londres i amb l'associació d'agents de viatges britànics per informar sobre les eines legals que s'han posat en marxa amb la idea d'aturar l'augment desmesurat d'aquest model de vacances.

El conseller ha anunciat que es declararà Magaluf com a zona turística madura, circumstància "que obligarà el reposicionament de la planta turística". Totes aquestes mesures ajudaran a pal·liar les males notícies que vam tenir a l'estiu", ha dit Martínez.

En aquest sentit, el conseller també ha explicat la feina feta en això des del Govern balear durant els darrers mesos, temps en el qual han visitat les Illes més de 12 mitjans de comunicació internacionals i altres tants representants de touroperadors.

"La reconversió de Magaluf no té marxa enrere. La seva declaració com a zona turística madura posarà encara més pressió en aquest reposicionament", ha explicat el conseller, qui ha assenyalat que "hi ha grans empreses que aposten per això". Aquelles que danyen la nostra destinació estan destinades a desaparèixer. L'oferta de Balears per al mercat britànic va per un altre camí que no té res a veure amb el que ells ofereixen", ha conclòs el conseller durant la seva visita pels estands de les Illes Balears a la WTM de Londres.

Condicionants favorables

Al marge de la terrible imatge que acumula Magaluf, la realitat és que no tot el turisme britànic hi va, ni de bon tros. El mercat del Regne Unit és el segon en importància per a Balears, amb 3 milions de turistes i un increment de l'1,7% respecte de 2013. Les Illes Balears són una de les cinc destinacions preferides d'Espanya per a aquests viatgers, que en tot l'Estat han augmentat un 5% enguany el nombre d'arribades respecte de 2013.

Una de les claus sens dubte és la depreciació de l'euro enfront de la lliura esterlina, que es va iniciar l'agost de 2013 i que exerceix una clara influència positiva a l'hora d'elegir les vacances. Aquest fet, en opinió de la Federació Hotelera, "unit a la moderació de preus en el sector turístic a causa de la crisi, contribueixen que el nostre país aparegui en diversos estudis del sector com un dels de millor relació qualitat/preu per als britànics".

Tot i la bona relació lliura/euro de cara al sector turístic, la despesa del visitant britànic ha baixat un 3,1% enguany i, per tant, amb 106 euros diaris, es repeteix la història de bona part dels mercats emissors: més turistes, menys despesa i, l'altre gran problema de Balears, més estacionalitat.

stats