TURISME
Portada 17/03/2015

El tot inclòs augmenta i ja és primera opció a la badia de Cala Millor

Un estudi mostra bona satisfacció dels visitants, que sobretot són famílies

M. Bonnín
2 min
Els resultats de l'enquesta s'han presentat avui a l'auditori Sa Màniga. Foto: M.B.

Sant LlorençEl règim del tot inclòs ha passat a la primera posició en els establiments turístics de la badia de Cala Millor. Si el 2011 era el segon, amb un 38,6%, el 2014 va pujar tres punts, fins al 41,6%. Per contra, la mitja pensió ha baixat 10 punts, del 49% al 39%. Aquestes xifres es poden deure a l'específica orientació cap al turisme familiar d'aquesta zona, ja que més de la meitat de les famílies prefereix aquest tipus d'allotjament.

Així ho reflecteix l'Observatori de l'Experiència Turística, una enquesta elaborada entre 670 persones durant juliol i agost de l'any passat i impulsada pels ajuntaments de Sant Llorenç i Son Servera. El sociòleg Michele Allegretti, encarregat d'elaborar l'estudi en col·laboració amb la fundació Gadeso, ha presentat els resultats aquest dimarts a l'auditori Sa Màniga.

Una de les conseqüències és la tendència que la previsió de despesa extrahotelera sigui menor. Aquest fet, però, es pot compensar amb la major tendència dels visitants amb fills per voler gastar fora de l'hotel. "És un turista que va a la platja, a sopar i després a fer una volta", explica Miquel Melià, tècnic de Turisme. També s'ha de tenir en compte que les dades s'han extret durant els dos mesos de temporada alta.

Bona nota

L'enquesta demostra una alta satisfacció del visitant. Un 91% està bastant o molt satisfet amb les seves vacances, mentre que només un 2,3% diu que no fa comptes tornar. La valoració dels serveis dels hotels és molt alta, amb una nota que supera el 8,5. Per contra, l'oferta cultural i el cost de les activitats de turisme actiu són els que s'enduen la nota més baixa, per sota del 7.

També destaca un cert recanvi generacional. Aquesta seria una de les millors notícies de l'estudi, segons destaca Allegretti. L'edat mitjana ha baixat dels 46 als 42 anys. Si ens centram en els que viatgen per primera vegada a Mallorca, la mitjana baixa fins als 37 anys.

La gran majoria de visitants d'aquesta zona provenen d'Alemanya, amb un 48%, seguits a distància pels anglesos, amb un 19% i amb els espanyols en tercera posició, amb un 6%, mentre que l'any 2011 eren tan sols un 2,4%.

Cal destacar també la bona fama que té Cala Millor com a destinació. El 23,5% dels enquestats diu que l'ha triat perquè li ho ha recomanat l'agència. El 18% per recomanació d'amics i el 16% com a resultat d'una recerca per internet. El 30,7% són repetidors i tan sols un 5,7% ve per qüestions de pressupost.

Continuïtat

Els dos ajuntaments tenen previst continuar i ampliar l'elaboració d'aquest observatori turístic, diversificant el tipus de preguntes i allargant-lo també cap a la temporada baixa.

La badia de Cala Millor disposa de 37.000 places hoteleres entre s'Illot, Cala Bona, Cala Millor, sa Coma i la Costa dels Pins.

stats