CARRETERES
Portada 29/01/2015

El Consell vol una variant nord de 23 metres d'amplada i sense carril bici

Rebutja la majoria de propostes de l'Ajuntament d'Inca per disminuir-ne l'impacte

Margalida Bonnín
2 min
La Variant Nord passarà per la zona de Mandrava. Foto: M.B.

IncaNi carril bici ni fer la carretera més estreta ni reduir-ne l'impacte paisatgístic. El Consell de Mallorca vol continuar amb la tramitació de la variant nord d'Inca amb els paràmetres del projecte que ha provocat el rebuig de diversos partits polítics, entitats i associacions ciutadanes inqueres i sobre el qual el mateix Ajuntament planteja dubtes. Això és el que es desprèn de la resposta que la institució insular dóna a l'informe que el Consistori va remetre el passat mes de novembre, en què demanava una via de menor impacte.

L'amplada de la nova via es manté en 23 metres, amb un vial de servei a cada costat i sense accessos –exceptuant els vials i les rotondes– a les finques adjacents, mentre que l'Ajuntament demanava que es reduís a 10 metres. Pel que fa a la integració paisatgística proposada pel Consistori, el Consell contesta que aquesta ja es té en compte en el projecte. Tampoc no preveu la inclusió d'un carril bici i un pas per a vianants, encara que es detallen les connexions amb la xarxa cicloturística de les Illes Balears en les tres interseccions en què coincideixen.

Amb tot, es donen solucions parcials a altres peticions, com la reducció de la contaminació acústica, que s'aconseguirà "incrementant l'arbrat en totes aquelles zones disponibles".

En el seu escrit, la institució insular demana a l'Ajuntament que emeti un informe tècnic favorable per continuar amb la tramitació del projecte.

"S'ha d'aturar"

"Reiteram que aquest no és el model que Inca necessita i això està demostrat per l'allau d'al·legacions que s'hi varen presentar", ha indicat avui el regidor de MÉS per Inca, Andreu Caballero. L'edil demana que s'aturi la tramitació del projecte i encetar un debat públic, ja que hi ha temps gràcies a la pròrroga del conveni de carreteres fins a l'any 2022.

Caballero també denuncia que la tramitació del projecte s'està fent "d'amagat", sense informar-ne l'oposició ni convocar la reunió demanada entre l'Ajuntament i el Consell. "Volen licitar abans d'eleccions", ha dit.

Tramitació

El Consell de Mallorca està en procés de resolució de les al·legacions presentades al projecte. 140 d'aquestes són de particulars, mentre que també n'hi ha d'entitats com les Apima del municipi, la Plataforma contra la variant nord, el GOB i diferents partits polítics de l'oposició. En haver resolt les al·legacions, s'ha d'elaborar el projecte constructiu per després treure l'obra a licitació.

Una nova carretera

La variant nord d'Inca, tal com està projectada, és una nova carretera que ha d'unir les rotondes d'Alcúdia i de Palma pel nord de la ciutat, connectant amb les carreteres que van a Mancor, Selva i Lluc. Té un pressupost de 14 milions d'euros aportats pel Ministeri de Foment, un total de set rotondes i s'havia de començar a construir al final del 2014, segons havia anunciat el Consell el dia de la presentació.

La major crítica que se li fa és que es tracta d'una via de cintura i no d'una ronda de circumval·lació integrada a la ciutat.

stats