CARRETERES
Portada 13/09/2015

L'ampliació de la carretera Selva - Campanet, una “nafra incurable” per Arrelam

Denuncien la "poca necessitat" de les obres per fer una "macrocarretera secundària" que està duent a terme el Consell de Mallorca

M. Pinya
2 min
/ARXIU

PalmaLes obres de reforma i ampliació de la carretera de Moscari han posat en estat d'alerta els veïns de Selva i Moscari, que han canalitzat les seves queixes a través d'Arrelam, formació política que està a l'oposició després que rebutjàs un pacte de governabilitat amb El Pi per desbancar el PP al municipi. Arrelam qüestiona la necessitat del resultat de les obres, que en principi havien de ser de reforma i que han acabat convertint-la en una "macrocarretera secundària que suposa una nafra incurable", assegura la formació progressista.

Consideren que la intervenció que s'hi està duent a terme per part del Consell de Mallorca és "desproporcionada" en relació a la problemàtica de seguretat viària que presentava l'antiga carretera. Denuncien que l'argument que es féu servir per part del Departament de Carreteres per tirar endavant el projecte era la manca de seguretat que oferia la carretera, sobretot en un tram de revolts, els de Can Pereó. Emperò "la solució elegida pels tècnics responsables del projecte ha estat substituir-lo per una recta llarga. Consideram que aquesta modificació no resoldrà aquest problema, ans al contrari, ja que incitarà a una major velocitat dels vehicles que hi transiten en un context de diverses cruïlles de camins veïnals per on circulen sovint vianants i ciclistes”, diu l'informe que ha elaborat Arrelam després d'una visita a les obres en resposta a les queixes rebudes.

També denuncien que el nou traçat que es crea per deixar d'utilitzar el tram de revolts suposa un consum "innecessari de sòl rústic", a més de la desaparició del darrer tram de l'antic camí que unia Selva i Moscari. Proposen que les restes dels revolts, que quedaran inutilitzats amb la nova carretera, s'eliminin, es restitueixi aquest terreny, es recuperi com a sòl rústic i que s'hi plantin arbres i arbusts.

Pel que fa a la temuda tala dels pins de la zona del Sant de Moscari, apunten que "es tracta d'arbres sans de més de mig segle de vida que donen un aspecte majestuós a l'entrada del poble, i formen el seu paisatge típic". Per això demanen que els que s'hagin de tallar siguin “curosament” seleccionats per part d'un enginyer forestal.

Quant als marges, sol·liciten que els que no tinguin una funció estructural es construeixin amb la tècnica tradicional de la paret en sec, ja que actualment s'estan construint amb una ànima de formigó que "s'allunya meridianament de les tècniques tradicionals", diuen. Igualment, sol·liciten que els acabats de les parets seques es facin amb ciment mallorquí i en forma d'esquena d'ase o de sella.

La reforma de la carretera entre Selva i Campanet no és l'única que ha despertat controvèrsia. La reforma de les carreteres secundàries ha destruït patrimoni en indrets diversos. Va ser el cas d'un tram de la carretera de Conilles, que uneix Manacor amb la Colònia de Sant Pere, o el de la del Capdellà.

stats