ECONOMIA

6 vols diaris a cada illa, els plans d'Hidalgo per rompre el monopoli d'Air Nostrum

Air Europa fa els darrers estudis econòmics per acabar de prendre la decisió en ferm d'entrar en el mercat interinsular amb preus molt més econòmics

Sis vols entre Mallorca i Menorca diaris, i sis entre Mallorca i Eivissa. Aquesta és l'aposta que fa Air Europa per acabar amb el monopoli que 'de facto' té ara mateix en els vols interinsulars Air Nostrum i que provoca preus escandalosament cars.

El propietari de la companyia Air Europa i els seus directius han anunciat avui que estan fent "els darrers càlculs econòmics" per llançar-se a competir amb Air Nostrum per al mercat interinsular. Segons ha dit Juan José Hidalgo, president del Grup Globalia, "no hem de negociar amb ningú, perquè ara mateix són línies completament obertes al mercat privat i, per tant, és una decisió nostra, que hem d'acabar de prendre i que pens que resoldrem aviat", ha dit.

Per descomptat, l'estratègia de la companyia espanyola serà la del preu. "És un projecte que veim amb bons ulls i que intentarem que posi els trajectes a meitat de preu" dels actuals, ha apuntat Juan José Hidalgo, qui ha volgut insistir que la decisió està madura però no presa del tot.

La seva mà dreta des de fa molts anys i actual director de Vendes, Richard Clarck, ha explicat a l'ARA Balears que "potser a l'hivern es rebaixaria la freqüència de vols de sis a cinc, però no menys, perquè entenem que són línies que fan un servei al ciutadà molt important i que, si hi apostam definitivament, és important mantenir un nombre de vols que faciliti les comunicacions entre illes".

De fet, l'Executiu ha explicat que "encara que tots els vols passen per Mallorca i no hi hauria connexió directa Menorca-Eivissa, el que sí que farem és garantir enllaços amb un temps d'espera de 50 minuts, a fi de donar el millor servei possible".

Aposta per l'hivern

La companyia que va fundar Juan José Hidalgo té clar que a l'hivern també s'ha d'apostar per Balears i ho farà amb un creixement del 18% en el nombre de vols. En concret, la ruta de Palma-Madrid passarà a tenir set freqüències diàries, és a dir, una més que en l'actualitat, i la de Palma-Barcelona passa de cinc a sis.

Alacant tindrà dues connexions diàries amb Palma, i València, quatre. Entre Palma i Bilbao operaran quatre vols setmanals.

Air Europa incrementa de manera considerable la connectivitat entre Balears i la Península en la seva línia d'apostar per les Illes i d'atreure més passatgers a les seves destinacions internacionals, especialment amb Llatinoamèrica, on creixerà a Xile i al Brasil. Segons ha explicat el director de Vendes, Richard Clarck, "el 60% dels nostres passatgers són en connexió i, per tant, fan servir com a mínim una escala en els desplaçaments". En aquesta línia, disposar de més freqüències amb origen i destinació a Balears ajudarà a fer créixer el nombre de passatgers que enllacin amb altres destinacions de la Península o amb l'estranger.

Bons resultats

Air Europa ha obtingut uns importants resultats el 2014, amb 9,6 milions de passatgers (un creixement del 10% sobre el 2013) i una facturació de 1.800 milions d'euros, que han provocat que, tot i la inversió de 27 milions en l'obertura de noves rutes, els resultats d'explotació siguin un 15% millors que l'any passat. "Hem crescut fins i tot durant la crisi, i això fa que en aquests moments ens trobem en una situació de solidesa que ens permet mirar el futur amb optimisme".

Les noves rutes estrenades per la companyia el 2014 han estat Frankfurt, Munic i Porto, i les previsions són enllaçar a final de novembre Madrid amb la localitat marroquina d'Ouarzazate i l'any que ve amb Tel Aviv, i reforçar i augmentar freqüències amb diverses destinacions a Llatinoamèrica, fonamentalment amb Xile i l'Uruguai.

Hidalgo ha destacat l'avançament de l'arribada del nou avió de Boeing, B787, que estava prevista per al 2016. "Hem arribat a un acord perquè s'incorpori a la nostra flota el 2015", fet que "ens permet augmentar freqüències i millorar serveis en els vols de llarga distància", ha subratllat.

L'arribada del primer B787, al qual se n'uniran el 2016 i 2017 vuit més, explica el que serà aquesta companyia en el futur, "la més eficient i moderna del món".

A més, Hidalgo ha anunciat que hi ha una negociació oberta amb Boeing per a la compra futura de 14 avions més del model B787-900, de manera que la companyia tindria "una flota de 22 o 24 avions volant des de Madrid a llarga distància".

Sobre l'interès d'Air Europa per l'aerolínia pública portuguesa TAP, Hidalgo ha confirmat que "n'hi ha", tot i que encara "és aviat" per saber què és el que "passarà", si es va a arribar a una entesa o no ", encara que ha admès que" és cert "que el seu grup està interessat i disposat a parlar".

Cerquen Hotels a Balears

La divisió de touroperació també ha experimentat un gran 2014, amb 800.000 passatgers, "xifra que ens converteix en el líder de referència del mercat espanyol", ha explicat Miguel Ángel Sánchez, responsable econòmic del Grup Globalia. "Totes les divisions ens aporten resultats positius i això, des del punt de vista d'explotació, suposa una facturació total de 3.800 milions d'euros, que reporten 50 milions de benefici abans d'impostos", ha indicat Sánchez, que ha estimat la plantilla del grup en unes 12.000 persones.

Pel que fa als establiments hotelers, Globalia vol gestionar més establiments, i especialment a Balears. "Ara mateix n'explotam cinc a Mallorca, però en voldríem més. Tenim demanda i ganes d'assumir nous establiments hotelers", ha remarcat Hidalgo.

Més continguts de