Balears 24/03/2014

L'oposició diu que la rebaixa al TIL és la constatació del seu fracàs

El PP defensa que "no canvia" el panorama de l'ensenyament de llengües

Quim Torres
2 min
La consellera Camps assegurà ahir al ple del Parlament que el TIL no té efectes negatius sobre els alumnes, sinó que és el conflicte educatiu que els perjudica.

PalmaEls grups de l'oposició han valorat avui l'anunci de la Conselleria d'Educació de rebaixar dues hores setmanals a ESO l'ensenyament en anglès que es du a terme amb el decret de Tractament Integrat de Llengües, després del pacte assolit amb les escoles catòliques. Per la coalició MÉS, la rebaixa suposa el "primer reconeixement públic del fracàs del TIL" i ha criticat que en lloc de negociar-lo amb tota la comunitat educativa, la Conselleria només ho hagi fet amb una part. Des del PSIB s'ha considerat una "rectificació incompleta i curta" i han criticat que el Govern sigui capaç de seure i arribar a acords amb tota la comunitat educativa.

Tant la portaveu adjunta de MÉS, Fina Santiago, com el portaveu adjunt del PSIB, Vicenç Thomàs, han retret al president José Ramón Bauzá que lloï la capacitat de consens de l'expresident Adolfo Suárez i no apliqui ell en el camp de l'ensenyament les polítiques que reivindica del polític recentment desaparegut. El PP ha criticat que s'aprofiti la figura de Suárez, ara que acaba de morir, per criticar el president.

La portaveu adjunta del PP, Marga Prohens, ha defensat que la Conselleria ha tingut sempre voluntat de consens i per això està disposada a flexibilitzar el TIL. Ha defensat que l'escola concertada ha mostrat "responsabilitat" i voluntat d'arribar a acords. I ha recordat que la mesura no només afecta la concertada sinó tota l'educació. Finalment, ha advertit entitats com el Circulo Balear, que han criticat la mesura, que la proposta de la Conselleria "no canvia el panorama" de l'ensenyament de llengües ni canvia el TIL perquè s'ha de mantenir l'equilibri entre llengües oficials i només es planteja una "aplicació més progressiva de la tercera llengua per assolir el trilingüisme real".

stats