PALMA

Hila supera la seva primera "cita a cegues" amb una veïna

El batle estrena, amb una resident a Son Rapinya que va caure per una vorera en mal estat, el servei per mantenir reunions personals amb els ciutadans

Es diu Sacramento González i fa deu mesos que va caure –i es va fer mal– al carrer Son Llull del seu barri, a Son Rapinya, pel mal estat de la vorera. Va interposar una reclamació de responsabilitat patrimonial a l'Ajuntament de Palma i des de llavors ha dirigit diversos escrits al Consistori reclamant que arreglin aquella vorera i altres de la zona que assegura que es troben de la mateixa manera. Fins ara, afirma, no havia obtingut resposta. Aquest dimarts ha estat la primera veïna a reunir-se personalment amb el batle de Palma, José Hila (PSIB), per exposar-li el seu problema, una mesura que el nou responsable municipal vol instaurar cada dimarts. Es tractava d'una "cita a cegues" perquè, segons han explicat des de Batlia i confirmat després la ciutadana, les dues parts no havien parlat abans i a Cort no sabien quines eren les seves intencions per veure el batle. Després de la reunió, segons la veïna, Hila ha superat la prova. 

"No pertany a cap associació ni a cap partit", ha indicat Sacramento González, acompanyada del seu home, "només vull que arreglin els carrers de Son Rapinya, que són plens d'herba i amb les voreres rompudes". Ha estat seleccionada la primera després d'haver enviat una carta a Cort per reunir-se amb Hila. De moment, s'han rebut 15 telefonades i 10 correus electrònics de diferents ciutadans sol·licitant una cita amb el batle. La veïna ha sortit satisfeta de la reunió. "L'he vist molt col·laborador", ha dit sobre la resposta rebuda del batle, "i m'ha dit que farà tot el possible per arreglar la situació i que anirà a veure on vaig caure". "Ha estat una sorpresa la rapidesa amb què m'ha donat una cita", ha afegit sobre una iniciativa que li ha semblat "perfecta". L'expedient sobre la reclamació de responsabilitat patrimonial a l'Ajuntament per la seva caiguda encara no s'ha resolt i el batle s'ha compromès a donar-li una resposta ràpida.

Hila també s'ha mostrat satisfet per haver superat la cita i ha defensat la seva iniciativa per "atendre directament els ciutadans que volen veure el seu batle". Ha reiterat el compromís de dur a terme aquest tipus de reunions cada dimarts perquè "és un servei que esper que utilitzin molts ciutadans perquè volem ser accessibles i donar-los resposta, i això ha de ser normal". Els veïns que vulguin mantenir una trobada amb el batle per tractar-hi els temes que desitgin poden sol·licitar-ho a través dels telèfons 971225921 i 971225922 o al correu electrònic batlia@palma.es.