CARRETERES
Part Forana 03/11/2015

La ronda de Muro no és prioritària per a l'Ajuntament

Demana al Consell que destini els doblers a millorar una via ja existent

M. Bonnín
2 min
Kilòmetre 5,5 de la carretera Muro-Can Picafort

MuroL'Ajuntament de Muro ha demanat al Consell de Mallorca que prioritzi la millora de la carretera que du fins a Can Picafort, en lloc de la nova ronda prevista en el Pla de carreteres. Així ho aprovà dijous passat en un ple.

Segons indicà el batle, Martí Fornés (Convergència Democràtica Murera), el Consell veu amb bons ulls la proposta murera. La intenció és que els doblers previstos per a la ronda s'utilitzin en la coneguda com a carretera de Marjals (Ma 3431), ja que rep un gran volum de trànsit i una sinistralitat elevada. Cada estiu hi sol haver un accident mortal.

La proposta va rebre els vots en contra de MÉS i l'abstenció del PSIB, perquè el text apunta que no s'ha de deixar de banda la tramitació de la variant. "Muro no és un poble de passada", indicà el regidor econacionalista, Miquel Àngel Tortell. Els socialistes, per la seva banda, argumentaren que aquesta nova carretera ja no té el sentit que tenia quan es va projectar i apel·laren a la valoració negativa que hi podrien fer els comerciants de Muro, per la possibilitat de perdre clients.

El primer projecte de variant de Muro que es va fer va rebre unes 400 al·legacions que encara no han rebut resposta, segons Tortell.

Variant d'Algaida

Mentre que la de Muro no estava prevista a curt termini per la institució insular, les variants d'Algaida i Artà es troben en un estat de tramitació avançada. Segons les previsions del Consell, la variant est d'Algaida es podrà començar a construir el 2016. El projecte ha de reconduir per fora del centre urbà els vehicles procedents de Llucmajor que es dirigeixin cap a la carretera Manacor-Palma (Ma-15)

La via de nova construcció té el vistiplau de la Comissió Balear de Medi Ambient. Farà un quilòmetre i mig de llargària i tindrà 20 metres d'ample. Té un carril per banda i inclou un passeig per a vianants i un carril bici. La variant transcorrerà en trinxera, llevat del tram que passa per tres coves protegides.

L'altra variant que tenia els tràmits avançats és la d'Artà, que es començarà a construir més a llarg termini. L'Ajuntament té previst que properament es faci una proposta de traçat, segons ha indicat el regidor d'Urbanisme, Manolo Galán.

Previsions per a 2016

El Consell de Mallorca té previst iniciar set actuacions a les carreteres de Mallorca durant l'any 2016

-Variant d'Algaida: nova construcció

-Carretera de Tramuntana (Ma-10, d'Andratx a Pollença): consolidació dels talussos

-Accessos a Lloseta des de l'autopista Palma-Inca: nova construcció

-Carretera Algaida-Llucmajor (Ma 5010): ampliació

-Desdoblament Carretera Campos-Llucmajor (Ma-19)

-Prolongació del tercer carril de l'autopista

La variant nord d'Inca, que s'havia de començar a construir a finals de 2014 i que disposa d'un projecte rebutjat pels actuals governants de la ciutat, no començarà a construir-se l'any 2016. El Consell estudia modificacions en el projecte proposades pel Consistori.

stats