PALMA
Portada 29/07/2015

El tripartit retira el concurs per instal·lar pantalles digitals de publicitat als carrers

El nou equip de govern sosté que informes tècnics desaconsellen aquest format impulsat pel PP, que ja havia fet modificacions perquè no es poguessin col·locar al centre

Lluís Planas
2 min
Fotomuntatge d'una de les pantalles previstes al passeig de Mallorca. MÉS PER PALMA

PalmaL'equip de govern tripartit de l'Ajuntament de Palma ha acordat renunciar a la licitació del lot de pantalles digitals de publicitat, un nou suport inclòs dins el concurs obert durant el mandat passat per a la concessió de la gestió i explotació comercial i publicitària en distints formats als carrers de la ciutat i la xarxa viària municipal. Es tracta d'un concurs convocat per l'anterior govern municipal del PP que per primera vegada introduïa la instal·lació de fins a 30 grans suports digitals, que durant la concessió es podien ampliar fins a 60 i amb una mida de 4 per 2 metres. La iniciativa va ser molt criticada pels grups llavors a l'oposició, PSIB i MÉS, i per la Federació d'Associacions de Veïns de Palma per considerar que suposava un fort impacte visual i lumínic.

Davant això, el govern popular acceptà al·legacions i ja modificà el plec de condicions perquè no fos possible ubicar les pantalles digitals a llocs del centre de la ciutat com el parc de la Mar, el passeig de Mallorca, el parc de la Feixina o la façana marítima. Al mateix temps, s'introduí una clàusula per la qual l'Ajuntament es reservava el dret de fer modificacions en el cas que s'observàs que la instal·lació provocava molèsties. Igualment, a partir d'un informe del departament de Mobilitat, se n'impedirà la instal·lació a rotondes o en altres llocs que puguin causar la distracció dels conductors.

En tot cas, ara el nou govern municipal ha decidit retirar del concurs la licitació de qualsevol pantalla digital de publicitat. Després de la junta de govern, la portaveu Neus Truyol ha afirmat que disposen d'informes tècnics que en desaconsellen la instal·lació per l'impacte visual i la contaminació lumínica que produeixen, així com per la "virulència" del format promocional. També ha assenyalat que en el plec de condicions no es tenien en compte el preu real del manteniment ni la garantia de les instal·lacions. El lot corresponent a les tanques publicitàries digitals era el més elevat del total del concurs obert –gairebé la meitat– per a la concessió de la gestió comercial i publicitària, amb 288.015 euros, i durant el termini per a la presentació d'ofertes només se'n va presentar una, de l'UTE integrada per Roig S.A. i Asertec. El concurs, dividit en tres lots diferents, sortia amb un cànon mínim de 574.575 euros anuals.

El grup Malla, únic que oferta per a tanques publicitàries i senyals viaris

Malgrat la renúncia de la licitació del lot de pantalles digitals, la resta del concurs continua endavant. El grup Malla, també a través de la seva filial Grepsa, és l'únic que ha presentat ofertes a la resta de lots. Així, opta a l'adjudicació de l'explotació de 50 tanques publicitàries, 400 mòduls de senyalització informativa i lluminosos –un nombre ampliable en els tres primers casos– i 600 tanques metàl·liques de pas de vianants. L'anterior equip de govern del PP també va acceptat reduir els terminis de la concessió del concurs, una altra qüestió molt criticada inicialment perquè es considerava que eren molts llargs i avantatjosos per als possibles licitadors. El termini per a les tanques tradicionals es reduí de 15 a 4 anys, mentre que en el cas dels suports digitals, ara eliminats, es passà de 15 a 10 anys.

stats