Més de la meitat dels turistes de Palma reserven pel seu compte a internet

Ho fan només amb menys d'un o dos mesos d'antelació i el 52% repeteix visita, segons un estudi realitzat amb més de 9.000 enquestes durant la temporada alta

Més de la meitat dels turistes que arriben a Palma han contractat l'estada pel seu compte a través d'internet i han fet la reserva amb menys d'un o dos mesos d'antelació. El 52% repeteix visita a la ciutat, un 93% assegura que ho tornaria a fer i prop del 60% són menors de 40 anys. També més de la meitat passen a Palma entre quatre i set dies, mentre que un 9% només ho fan just entre un i tres.

Aquestes són algunes de les dades del perfil del turista que arriba a Ciutat, extretes de l'estudi realitzat amb 9.169 enquestes a l'aeroport i a hotels durant la temporada alta, entre els mesos de juliol i setembre. S'ha encarregat de fer-lo l'empresa Geshotels, participant a la fundació turística Palma 365. 

L'estudi, que també es farà entre els visitants durant la temporada baixa, permet comprovar el perfil del turista que arriba a Palma, la forma de reserva, les motivacions per escollir la destinació i la valoració que fa dels serveis i l'oferta turística rebuts durant l'estada. Així, es comprova, per exemple, el canvi de tendència en els canals de reserva les vacances. Només un 33% encara fa servir una agència de viatges tradicional, mentre que un 12% recorr a una 'on-line' i l'opció majoritària, del 53%, ja és fer-ho particularment a través d'internet.

També s'observen els canvis en els hàbits de compra. Gairebé un de cada tres visitants de Palma va decidir les vacances amb menys d'un mes d'antelació i un 29%, entre un i dos mesos. Prop d'un 40% dels enquestats assegura que va comparar amb altres destinacions abans de decidir-se per viatjar a Palma. El 55% afirma que ja hi havia estat anteriorment i fins al 93% assegura estar disposat a tornar-hi.

Superació d'expectatives

Sobre la valoració global de l'estada a Palma, un 59% contesta que s'han superat les seves expectatives, un 40% diu que s'han complit i els que es consideren defraudats no arriben a l'1%. Només la relació entre preu i qualitat presenta més d'un 7% de turistes que no queden satisfets. El lloguer de vehicles és allò que es considera més car. I respecte dels serveis públics oferits per la ciutat, la neteja dels carrers és el que obté la pitjor nota, amb més d'un 12% de persones que la consideren insuficient.

Més continguts de

El + vist

El + comentat