Meteo

Sol i bonança per acabar la setmana

El cel s'anirà aclarint al llarg del matí, tot i que de cara a la tarda creixeran algunes nuvolades a punts de muntanya.

Oriol Rodríguez
17/04/2016

BarcelonaEl front que ens va començar a creuar ahir a la tarda i que encara deixa el cel mig ennuvolat ha deixat 8 l/m2 a la Bonaigua i a Vielha, 7 a Boí, 5 a la Pobla de Segur i a Algerri, 3 a Alcarràs i 2 a Horta de Sant Joan. Precisament els núvols han estat els responsables de la pujada d'entre 1 i 4 graus de les temperatures mínimes d'avui.

Al llarg del matí el cel s'acabarà aclarint arreu. Només a Alacant i a les Illes Balears quedarà enteranyinat per bandes de núvols alts i mitjans. A la resta lluirà un bon sol. Això sí, passat el migdia creixeran nuvolades a punts de muntanya. Cap a la Val d'Aran, el nord de les comarques de l'Alta Ribagorça, del Pallars Sobirà, de la Garrotxa i de l'Alt Empordà, així com a la zona propera als Ports, s'esperen alguns ruixats locals al llarg de la tarda.

Cargando
No hay anuncios

El vent de ponent i de mestral que durant les últimes hores ha arribat a superar els 50 km/h continuarà bufant fins al migdia. Això permetrà que al litoral i al prelitoral la temperatura màxima sigui similar a la d'ahir. A l'interior, en canvi, baixarà una mica. En general els termòmetres es mouran entre els 19 i els 24ºC. A la tarda el vent anirà girant a garbí a la zona més propera a la costa.

Demà la situació canviarà radicalment. Notarem una baixada marcada de la temperatura, sobretot al litoral i al prelitoral. A diferència d'avui, costarà trobar valors per sobre dels 22ºC. Això serà fruit del canvi de direcció del vent, que virarà del sud-oest cap a llevant i gregal. La nuvolositat serà variable al llarg de tot el dia, amb núvols més trencats al migdia i més gruixuts a la tarda. Fins i tot poden caure quatre gotes mal comptades al voltant de la serralada Transversal i entre el sud de València i el nord d'Alacant.

Cargando
No hay anuncios

Dimarts serà una jornada d'impàs. En general farà sol i la temperatura es recuperarà, a l'espera de l'arribada d'un embossament d'aire fred en alçada que farà que dimecres ja tinguem alguns ruixats. Els models insisteixen en dir que dijous serà un dia passat per aigua, amb una tongada de pluges força generals, però no gaire abundants. I sembla que de cara a finals de setmana no acabarà de fer net del tot: es mantindrà la variabilitat.