Detecten la presència d'una parella de llúdrigues que habiten el riu Daró

Aquesta espècie no vivia en aquesta zona des de finals dels anys 90

Acn
03/03/2014

La Bisbal d'EmpordàEl Consorci de les Gavarres ha informat que s'ha comprovat l'existència d'una parella de llúdrigues que viuen al riu Daró, al Baix Empordà. Un estudiant, mitjançant el seu treball de recerca, que ha comptat amb la col·laboració de la institució i de l'entitat SITRA, ha aconseguit fotografiar aquests animals a la zona de la Bisbal d'Empordà. Des de fa anys, tècnics del Consorci havien localitzat alguns rastres i femtes de l'espècie, però fins ara no s'havia pogut comprovar que els animals habitessin aquest espai. Durant la dècada dels vuitanta, les poblacions de llúdrigues van minvar ràpidament arreu de Catalunya, i pel que fa al riu Daró no se n'havien vist des de finals dels anys 90.

"L'any 2000 es va començar un projecte de reintroducció de llúdrigues arreu de Catalunya. Els exemplars procedien d'Extremadura i altres zones d'Espanya perquè durant la dècada dels vuitanta aquests animals van extingir-se pràcticament a tot el territori català", ha explicat el tècnic dels Serveis Tècnics del Consorci de les Gavarres, Oriol Granyer. Durant aquells anys, només es podien trobar llúdrigues a les comarques lleidatanes, concretament, a la Noguera Ribagorçana, la Noguera Pallaresa i un tram del riu Segre. En un principi, els experts van decidir reintroduir-les al riu Muga i Fluvià i, a partir d'aquí, els animals s'han anat estenent.

Cargando
No hay anuncios

Tot apunta que al Daró podria viure-hi una parella de llúdrigues que es mourien per la zona de la Bisbal d'Empordà i les Gavarres. "La densitat de població és baixa perquè el riu té un cabal intermitent, varia molt en funció de les estacions i això afecta el nombre de peixos que hi habiten", ha explicat Granyer. Aquestes variacions fan que les llúdrigues tinguin més dificultats a l'hora de buscar aliment. "En aquest riu tenim moltes espècies autòctones, però també s'ha instal·lat el cranc de riu americà i pensem que les llúdrigues han trobat en aquesta espècie al·lòctona una gran font d'aliment", ha afegit.