Girona reivindica la figura de Jaume Ministral amb la descoberta d’una placa a la seva casa natal
L'artista, nascut a Girona el 1914 i mort a Barcelona el 1982, és un dels personatges més singulars de la cultura gironina de la segona meitat del segle XX
GironaL'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha presidit aquest migdia l'acte de descoberta de la placa indicativa de la casa natal de l'artista gironí Jaume Ministral. Amb aquesta iniciativa, que s'ha fet davant del número 17 de la rambla de la Llibertat, l'Ajuntament de la ciutat vol reivindicar la figura del que ha estat un dels personatges més singulars de la cultura gironina de la segona meitat del segle XX. Ministral, mestre de professió, va escriure una extensa obra en camps diversos, des de la narrativa, la divulgació i la col·laboració en diaris i revistes (també humorístiques) fins al teatre i als guions radiofònics i televisius.
Gironí il·lustre i universal
En els parlaments, Carles Puigdemont ha definit a Ministral com a un gironí il·lustre i universal "que va enriquir no només la ciutat amb la seva estimació i el seu record, sinó que va regalar molt bones estones de record inesborrable a milers de famílies de Catalunya". A l'acte també hi ha participat l'alcalde de Maçanet de Cabrenys, Lluís Carbó, i la Teresa Ministral, filla de Jaume Ministral, que ha recordat com el seu pare mai va deixar de ser gironí, "sempre estava al cas del que passava per aquí. I si de vagades en el seus escrits hi apareixia alguna critica era conseqüència d'aquesta estimació i de que alguna cosa no li quadrava com al seu parer tenia que anar".