Pintures de volada

El Bellmirall exposa fins al 5 de juliol acrílics de Toni Mateos inspirats en els ocells i la cerca de la llibertat

Josep Pastells
08/06/2014

GironaLes aus han sigut font d'inspiració artística per a moltes cultures a través de la història. Admirades i envejades per la seva capacitat de volar, simbolitzen la llibertat i protagonitzen infinitud d'obres en què, d'una manera o altra, es reflecteix l'aparatós contrast entre el bategar de les seves ales i el terrenal caminar dels humans. "L'ocell va lligat a la seva capacitat de volar, del vol per moure's en l'espai. L'ocell vol cercar l'espai com a expressió natural de la seva llibertat i cerca de la supervivència. Aquestes motivacions essencials formen part de l'expressió plàstica d'allò que duem dins", afirma l'artista barceloní Toni Mateos en parlar de l'exposició 'Vol', que es va inaugurar ahir al vespre al Túnel del Bellmirall de Girona i romandrà oberta fins al 5 de juliol.

Sensació de llibertat

En presentar els acrílics que formen la mostra, el pintor Vicente Huedo va incidir en la sensació de llibertat de l'artista, en el seu afany de gaudir a través de la creació: "Mateos veu i viu el món amb una visió de nen, plena de color, sensibilitat i matisos". Són pintures que destaquen per la vivesa dels colors, per una dimensió abstracta i surrealista que, fent honor al títol de l'exposició, se centra en la figura de l'ocell i en la seva cerca de l'espai i la supervivència.

Cargando
No hay anuncios

Els assistents a l'acte d'ahir al vespre a l'espai de creació artística del Bellmirall van fer una copa de vi blanc dels Aspres.