CINEMA
Cultura25/10/2015

Home, 34 anys i assidu a les estrenes: el perfil de l'espectador que espera 'Star Wars 7'

El tràiler fa rècord històric a les xarxes i la prevenda d'entrades també. Els personatges de la pel·lícula es poden trobar des de la Xina fins a manifestacions a Ucraïna

Laura Serra

Barcelona'Star Wars: El despertar de la força', dirigida per J. J. Abrams, s'estrenarà als cinemes d'arreu del món el 18 de desembre –i, atenció, hi haurà doblatge al català– però ja ha començat la cursa dels rècords.

Dilluns es va llançar el tràiler de la pel·lícula durant el Monday Night Football del canal ESPN i, com havia succeït abans amb els dos 'teasers', va aconseguir rècord històric mundial. El van veure per televisió 16 milions de persones, que s'han de sumar als 112 milions de visites a YouTube en 24 hores. Va superar el rècord que tenia el tràiler de 'Cinquanta ombres d’en Grey'.

Cargando
No hay anuncios

Dilluns també van sortir a la venda les entrades als cinemes. L'endemà es van fer públiques les xifres de prevenda d'entrades als Estats Units, que també ha assolit xifres mai vistes: en 36 hores els cinemes Imax van vendre 6,5 milions de dòlars en entrades. Cap film havia superat abans el milió de dòlars en prevenda. A Anglaterra es van despatxar 200.000 tiquets el primer dia.

Cargando
No hay anuncios

A Barcelona, la pel·lícula no es podrà veure en Imax, perquè la sala va tancar el setembre del 2014, víctima de l'auge del 3D, deien els responsables, mentre que el format està en expansió a països com a Xina i els directors no hi renuncien: 'Star Wars 7' s'ha rodat amb càmeres Imax i també ho va fer 'Interstellar'.

Cinemes com els Full han anunciat que la nit del 17 al 18, a les 12 i un minut de la nit, les seves 28 sales projectaran el film a la vegada en tots els seus formats (2D, 3D, català, castellà i VO). Les 8 primeres hores van vendre 2.600 entrades.

Cargando
No hay anuncios

Ara s'ha sabut, segons 'Variety', el retrat robot del comprador de les entrades. Es tracta d'un home de 34 anys. Segons la firma Movio Media, el 70% dels compradors eren homes entre 18 i 49 anys. Són espectadors de cinema habituals, que hi van un cop al mes en grup. Gasten 2,6 vegades més a la taquilla que l'espectador normal, i el 67% van a veure pel·lícules el dia o setmana de l'estrena. La majoria d'ells també havien vist 'Jurassic World' i 'Els Venjadors: l'era d'Ultron'.

Cargando
No hay anuncios

Però el furor per la represa de la saga arriba a cotes superiors. Dimarts 500 'stormtroopers' van prendre la Muralla Xinesa per celebrar 'El despertar de la força' i 150 fans es van fer una 'selfie' amb espases lluminoses.

Cargando
No hay anuncios

A més de desfilades de Halloween, els personatges de 'Star Wars' també serveixen per recaptar fons i per manifestar-se. Aquest cap de setmana la policia detenia en Chewbacca a Odessa (Ucraïna) per considerar que feia campanya per les eleccions locals que aquest cap de setmana s'hi han celebrat. Des del 2007 existeix un partit anomenat Partir d'Internet d'Ucraïna.