Baleària obté 131 M€ dels bancs per construir el seu ‘ferri verd’

Xavier Grau
13/08/2016

La naviliera Baleària ha tancat el finançament del seu nou ferri ecoeficient, que suposarà una inversió total de 187 milions d’euros. La companyia ha obtingut un préstec per un total de 131,4 milions d’euros amb un pool bancari format per CaixaBank, Sabadell, Santander, Bankia, Popular, Banca March i Bankinter. La construcció del nou vaixell s’ha encarregat a les drassanes basques LaNaval, i està previst que la nau pugui operar a començaments de l’any 2019.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El nou vaixell serà un dels ferris més grans del món, amb capacitat per transportar més de 1.700 persones, 331 vehicles i 3.330 metres lineals de mercaderies. L’eslora (llargària) del vaixell serà de 232,2 metres (l’equivalent a més de dos camps de futbol) i la mànega (amplada) de 30,4 metres.

Cargando
No hay anuncios

Però el més important d’aquest vaixell seran els criteris d’ecoficiència. Serà el primer vaixell del Mediterrani capaç de funcionar amb gas natural liquat (GNL), gràcies als seus quatre motors duals, que possibilitaran el funcionament tant amb gas natural com amb combustible líquid. Això ha de permetre disminuir en més d’un 40% les emissions a l’atmosfera de CO 2 i altres gasos contaminants, sense perdre velocitat, ja que podrà navegar a 22 nusos.

Però, a més, aquest vaixell anirà equipat amb panells fotovoltaics, il·luminació amb leds, pintura d’última generació i sistemes moderns de regulació de l’aire condicionat per optimitzar al màxim el funcionament i fer-lo el més eficient possible, en el que es podria denominar un smart ship. També hi haurà wifi en tot el vaixell i les targetes d’embarcament i les claus de les cabines funcionaran a través del mòbil.

Cargando
No hay anuncios

400 nous llocs de feina

La construcció del nou vaixell suposarà la creació de 400 nous llocs de feina i ocuparà 250 persones un cop estigui en funcionament. La construcció la farà la drassana basca LaNaval, que ja te experiència en la fabricació de vaixells que funcionen amb gas natural. Recentment aquesta companyia va entregar als Països Baixos el ferri Texelstroom, que ha construït per a la companyia naviliera holandesa TESO i que utilitza gas natural per generar l’electricitat que fa funcionar els seus motors elèctrics.