Iniciatives

La Caixa pacta amb el Govern una inversió social de 250 milions

De la quantitat per a l'exercici actual, que augmenta en un 11%, 99 milions són per a programes per als col·lectius més vulnerables

22/12/2025

BarcelonaLa Fundació La Caixa destina aquest any 250 milions d'euros a inversió social segons el conveni formalitzat aquest dilluns entre el president de l'entitat, Isidre Fainé, i el de la Generalitat, Salvador Illa. L'anterior acord va ser de 225 milions, la qual cosa suposa un increment del voltant de l'11%. De la quantitat total, 99 milions d’euros es destinaran als programes socials de l’entitat dirigits especialment als col·lectius més vulnerables. També s'hi inclouen sumes per a l'àmbit cultural i d’investigació i beques.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La quantitat pactada amb la Generalitat forma part dels 655 milions que La Caixa destina aquest any a l'obra social, la més alta de la seva història. Fainé, després de signar l'acord, ha explicat que l’objectiu és "potenciar els projectes més transformadors, dedicats a fomentar la igualtat d’oportunitats". "Una altra de les prioritats estratègiques és la creació del CaixaResearch Institute, l’edifici del qual s’inaugurarà el 2026. Tots aquests projectes estan centrats a contribuir al progrés de Catalunya i al benestar dels catalans a curt, mitjà i llarg termini", ha afirmat.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, el president de la Generalitat ha assegurat que aquest conveni "respon a la prioritat del Govern d’impulsar la igualtat d’oportunitats, generar prosperitat i compartir-la, per continuar construint una Catalunya més justa i igualitària".

Cargando
No hay anuncios

Entre els objectius bàsics marcats en l’acord destaquen la lluita contra la pobresa infantil, la promoció de l’envelliment actiu i saludable, l’atenció a persones amb malalties avançades i la millora de les condicions laborals i vitals de persones amb discapacitat o en risc d’exclusió. A més d’aquestes línies d’actuació, l’acord també preveu accions en els àmbits cultural i d’investigació i beques.

La Caixa, a través de la filial Inmocaixa, de Criteria (el braç inversor del grup), s'ha convertit també en un dels grans aliats de la Generalitat per a la política d'habitatge. Recentment, va vendre a l'administració catalana 1.064 pisos per 87,2 milions d'euros, que passaran a ser públics i de lloguer assequible.

Cargando
No hay anuncios

La primera operació d'aquesta mena, de 450 habitatges, la va iniciar l'anterior govern, liderat per Pere Aragonès, mentre que les altres dues, de 214 i 179 habitatges, s'han tancat últimament. En total, doncs, l'associació entre l'administració catalana i Inmocaixa ha derivat en gairebé 2.000 habitatges més per al parc públic.