Tecnologia
Economia02/09/2021

Indoorclima aprofita el covid per impulsar el negoci amb un nou model

La companyia obté un mínim d'un 15% d'estalvi amb l'aplicació del 'big data' a la climatització

BarcelonaL’esclat de la pandèmia els va aturar el negoci, ja que els principals clients eren hotels i comerços que van haver de tancar amb el primer estat d’alarma. Però cal fer de la necessitat virtut i l’empresa tecnològica vallesana Indoorclima va decidir aprofitar l’aturada per impulsar la recerca i el desenvolupament (R+D), segons explica Maria Romero, directora general i fundadora de la companyia, que es dedica a la gestió a través del big data i la intel·ligència artificial de sistemes de ventilació i climatització. Un negoci que té vent de cua: les empreses volen ser més sostenibles, la pandèmia fa que es vigili més la qualitat de l’aire, i l’encariment de l’electricitat fa que les companyies vulguin estalviar en la factura energètica.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Abans Indoorclima, fundada el 2012, basava una part important del seu negoci en la digitalització dels aparells de ventilació i climatització. Ara, però, el model canvia. La companyia digitalitza, només si cal, els aparells dels seus clients de forma gratuïta. El cor del negoci és la gestió activa d’aquests aparells des del núvol gràcies a les dades que acumulen sobre la temperatura, la renovació de l'aire o el CO2. Així, Indoorclima garanteix als seus clients un estalvi d’un mínim d'un 15% de la seva factura. Aquest estalvi és el que paga la inversió, és a dir, al client li surt gratuït el sistema i, a més, hi guanya, ja que de la quantitat estalviada el 40% és per a Indoorclima i la resta per al client.

Cargando
No hay anuncios

El sistema és escalable, per això, la companyia pensa passar del mig milió d’euros de benefici brut d’explotació (ebitda) d'abans de la pandèmia a 12 milions l’any 2025, explica Romero.

Ronda d’inversió

Per assegurar aquest creixement, Indoorclima prepara una ronda de finançament. També confia en rebre, d’alguna manera, fons europeus Next Generation, ja que l’empresa compleix molts dels criteris marcats: impulsa la digitalització, la sostenibilitat i la flexibilitat energètica.

Cargando
No hay anuncios

Actualment, Idoorclima gestiona unes 450 instal·lacions a tot el món, però amb aquest model podria multiplicar-les per 100, diu Romero; i entre els seus clients hi ha Decathlon, Meliá i Grifols. L’empresa té una plantilla de 35 persones, la majoria enginyers, amb gran presència femenina: el 90% del consell d’administració són dones i el 50% de la direcció és femenina.