Farmacèutiques

500 M€ d'inversió per al nou ‘hub’ científic de Girona per curar les pandèmies del futur

Hipra inaugura a Aiguaviva un campus de recerca, amb una extensió de 114.000 m² per desenvolupar i produir vacunes per a humans i animals

Aiguaviva (Gironès)La farmacèutica biotecnològica Hipra ha inaugurat oficialment aquest dijous el seu nou campus d'Aiguaviva (Gironès), que pretén convertir-se en un dels principals hubs en recerca i desenvolupament de salut animal i humana d’Europa. El complex compta amb una inversió de 500 milions d’euros i ocupa una superfície total de 114.000 m², dels quals, de moment, només se n’han ocupat 28.000, la primera fase. L’acte institucional ha comptat amb la presència del ministre d’Indústria, Jordi Hereu, i del president de la Generalitat, Salvador Illa.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“Estem invertint de manera decidida per liderar el desenvolupament de solucions biotecnològiques innovadores, en salut humana i animal. Disposem d'una capacitat tecnològica i una cadena de valor completament integrada, cosa que ens permet actuar amb agilitat i autonomia, un aspecte clau per reforçar la resiliència sanitària a Europa”, ha destacat David Nogareda, president i conseller delegat d’Hipra.

Cargando
No hay anuncios

Actualment, Hipra és la cinquena empresa mundial en vacunes veterinàries i, des del 2020, arran de la pandèmia, va decidir fer el pas en salut humana i es va encarregar d’elaborar i produir l’única vacuna contra la Covid-19 d’Europa. Recentment, la firma, molt preocupada per la prevenció i reacció davant de futures alertes sanitàries, també lidera un projecte de la UE per desenvolupar vacunes en menys de 100 dies en situacions d’emergència, així com investigacions contra virus emergents com el del Nil Occidental.

Cultius, bioreactors, antígens i proteïnes recombinants

El campus disposa d’una planta de cultiu bacterià amb bioseguretat controlada, fermentadors, bioreactors, centrifugadores i sistemes de filtració per produir antígens i proteïnes recombinants. També compta amb instal·lacions de cultius cel·lulars per completar el cicle de fabricació d’antígens amb proteïnes recombinants i anticossos monoclonals, orientats especialment a la salut humana.

Cargando
No hay anuncios

“La pandèmia va ser un repte i, des de llavors, Hipra va fer el salt a la salut humana i es va comprometre amb la salut global. Amb un portafolis de 108 vacunes, 35 projectes en marxa i un equip expert en més de 300 patògens que afecten persones i animals, la companyia es posiciona com un aliat clau per a l’autonomia sanitària estratègica europea”, ha explicat Laura Ferrer, directora d’R+D de la divisió de salut humana.

Cargando
No hay anuncios

Un campus “d’impacte mundial”

Després de la visita a les instal·lacions, el president de la Generalitat, Salvador Illa, que coneix de prop l’equip directiu d’Hipra des de la seva etapa com a ministre de Sanitat, ha dit: “Posar en marxa aquest campus certifica l’èxit d’un projecte empresarial amb ambició i visió. La salut i la ciència són les polítiques públiques que més cohesionen la nostra societat i, a Catalunya, hem de creure’ns que podem fer aportacions d’impacte mundial com aquesta”.

Cargando
No hay anuncios

Jordi Hereu, per la seva banda, ha afegit: “És una fita molt important. Europa necessita moltes empreses com Hipra si vol tenir un paper rellevant en un món en canvi. Si venen noves pandèmies, no ens agafaran desprevinguts”.

El campus és una extensió de l’actual seu central d’Hipra, situada a Amer, i s’emplaça en un punt estratègic, molt a prop de l’aeroport de Girona-Costa Brava i de l’autopista AP-7. De moment ja hi treballen 400 professionals, però s’espera arribar als 1.000 llocs de treball un cop finalitzat el projecte, que se sumaran als prop de 3.000 treballadors de la firma, repartits per tota demarcació de Girona i en més de 40 filials arreu del món.