Transacció

Cellnex tanca la venda dels seus centres de dades a França per 391 milions

El comprador és Vauban Infra Fibre, en una operació que es va anunciar l'octubre passat

ARA
23/01/2026

BarcelonaCellnex ha tancat la venda del negoci de centres de dades a França a Vauban Infra Fibre (VIF) per 391 milions d'euros, segons ha informat aquest divendres la companyia. Amb aquesta operació, l'empresa gestora d'infraestructures de telecomunicacions culmina l'operació que ja va anunciar l'octubre passat.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La transacció es materialitza a través de la filial Cellnex France, que traspassa el 99,9% del capital de Towerlink France, entitat responsable de les principals operacions de centres de dades del grup al país, segons ha informat Cellnex a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Cargando
No hay anuncios

El tancament de l'operació s'ha produït després d'obtenir l'aprovació de les autoritats franceses sobre inversions estrangeres directes. També s'ha pogut tancar una vegada completades totes les condicions habituals en aquest tipus de transaccions, inclòs el procés d'informació i consulta amb els representants dels treballadors a França.

La venda s'ha liquidat íntegrament en efectiu, tal com estava previst des de l'anunci inicial, segons ha informat la companyia. L'operació va ser comunicada per Cellnex el 17 d'octubre del 2025, quan la companyia va informar de la signatura d'un acord d'opció de venda amb Vauban Infra Fibre per aquesta transmissió. En aquell moment, el grup d'infraestructures de telecomunicacions va explicar que la desinversió a França s'emmarcava en el seu enfocament estratègic i estava subjecta a les aprovacions regulatòries i als tràmits laborals corresponents, ara ja completats.