Transports

Renfe abandona el 'low cost' entre Barcelona i Madrid

Els trens AVLO deixaran de circular entre les dues ciutats a partir del 9 de setembre

BarcelonaCanvi d'estratègia en el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid, el principal de tot Espanya. Renfe abandona el low cost després de tots els problemes que han donat els trens Talgo que operaven aquest servei i que van obligar a suspendre temporalment la circulació a finals de juliol. A la resta de corredors on operen els AVLO, els que connecten Madrid amb Andalusia i Galícia, l'operador ferroviari mantindrà el servei de baix cost, tot i estar operats amb el mateix model de Talgo.

Cargando
No hay anuncios

A partir del 8 de setembre, Renfe tornarà a oferir tots els serveis d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid amb els trens AVE, que van ser amb els que va arrencar el servei l'any 2008. Segons Renfe, els trens AVE "s'adapten més bé a les característiques del trajecte i a les necessitats del perfil del viatger corporatiu, freqüent en aquest corredor, ja que suposa una millora en confort gràcies a seients més amplis i un increment notable d'espai". En el cas dels viatgers que hagin adquirit bitllets per trens AVLO per a dates posteriors, seran reubicats a trens AVE.

En aquesta nova etapa, Renfe mantindrà les freqüències i els horaris que oferia amb els trens AVLO que uneixen les dues capitals. Això sí, el canvi anirà acompanyat amb el corresponent augment de preu que tenen els bitllets dels AVE en comparació amb els AVLO. En el primer semestre, el preu mitjà dels trens AVLO de Renfe entre Barcelona i Madrid es va situar en els 37,8 euros, mentre que els trens AVE van continuar sent els més cars, amb 61,9 euros.