Estratègies

Veolia enterra la marca Agbar

La multinacional francesa propietària del grup decideix unificar totes les seves activitats sota una única marca

03/12/2025

BarcelonaLa marca Agbar, sorgida de la companyia nascuda fa 158 anys, té els dies comptats. En concret, li queden sis mesos de vida. Veolia, la multinacional francesa que n'és propietària, ha decidit unificar tot el grup i les seves activitats sota una sola marca. El canvi afecta més de 100 marques locals.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El procés de canvi, que es trasllada des de les seus –com la que té al passeig de la Zona Franca de Barcelona– fins a les factures de l'aigua que reben els clients i als vehicles de l'empresa, durarà sis mesos. Durant mig any conviuran les dues marques i "a partir de l’estiu s’integraran totes les marques sota el paraigua de Veolia", ha explicat el director a Espanya de Veolia, Daniel Tugues.

Cargando
No hay anuncios

Hi haurà algunes excepcions en casos en els quals tenen altres socis o obligacions contractuals, com és el cas d'Aigües de Barcelona, la societat mixta en què hi ha com a accionistes l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i Criteria, la societat inversora de La Caixa, que té el 5% de Veolia.

L’objectiu, al qual se li ha donat el nom de "one Veolia", és que "totes les activitats treballin amb sinergies, amb imatge de soci sòlid, solvent i de caràcter mundial". I amb una important aposta per acompanyar Espanya en els seus reptes ambientals. Tugues ha explicat que a Espanya la crisi climàtica, concretada en la sequera, pot tenir unes conseqüències pitjors que en altres estats.

Cargando
No hay anuncios

Amb aquesta nova etapa es pretén tancar les tensions que en el seu dia hi va haver amb l'anterior president d'Agbar, Àngel Simon, que després va passar a ser conseller delegat de Criteria. Un cop fracassat l'intent de la societat de La Caixa de provar de prendre el control d'Agbar, al final es va firmar la pau i Criteria ha acabat sent un dels accionistes de referència de Veolia amb el 5% i un conseller. Simon va ser destituït per La Caixa fa uns mesos.

Treball coordinat

La intenció de la companyia, com ha explicat Tugues, és donar una imatge i treballar de forma coordinada en totes les seves àrees d'activitat. És a dir, en la gestió de l'aigua, amb més de 13 milions de clients a tot Espanya; les tecnologies de l'aigua, activitatr què ha guanyat pes amb la fusió el 2022 amb Suez, que era l'anterior propietari d'Agbar; en l'economia circular i l'eficiència energètica i la descarbonització, així com i en el tractament de residus sòlids i perillosos.

Cargando
No hay anuncios

De 300 milions d'inversions anuals durant els exercicis 2024, 2025 i la previsió per al 2026, 50 milions són per a adquisicions i 250 per a inversió industrial, segons Tugues, que ha assegurat que les previsions per al 2027 "s'han complert el 2025" i, per tant, les inversions "es mantindran en un nivell alt".

Entre el 2019 i el 2024, el grup va invertir un total de 800 milions d'euros en les tres línies de negoci (aigua, residus i energia) a Espanya. A més dels serveis d'aigua potable a 13 milions de persones a Espanya, tracta gairebé 825.000 tones de residus anualment i produeix 2.713.000 MWh d'energia local. Els ingressos del grup a Espanya l'anya passat van ser de 2.840 milions.

Cargando
No hay anuncios

Veolia, ha dit, té previst presentar-se al concurs dels vuit municipis de l'àrea metropolitana on caduca la concessió de la gestió de l'aigua. Es tracta de Corbera de Llobregat, la Palma de Cervelló, Molins de Rei, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Cervelló, Sant Cugat del Vallès i Tiana. Tugues admet que encara no han decidit si ho faran com a Veolia o com a Aigües de Barcelona.