L'atur registrat a Catalunya al gener torna a créixer i arriba a les 661.817 persones
L'increment és del 2,30% respecte del desembre, amb més de 14.000 aturats més, però l'increment interanual frega el 5%, segons les dades del ministeri d'Ocupació
BarcelonaL'atur registrat el mes de gener passat va tornar a créixer a Catalunya en 14.861 persones respecte al desembre −un 2,30%−, de manera que el total de desocupats se situa ara en 661.817 persones, un nou rècord segons les dades que publica mensualment el ministeri d'Ocupació i Seguretat Social.
En el conjunt d'Espanya, l'atur registrat va pujar en 132.055 persones al gener, i el total d'aturats va arribar a un nou màxim de 4.980.778 −el 2,72 % més−, molt a prop de la xifra de cinc milions.
Des de gener del 2012, en un any, la desocupació a Espanya s'ha incrementat en 380.949 persones, el 8,28%, mentre que a Catalunya ha crescut en 28.607 persones −un 4,52%.
Les dades del ministeri reflecteixen el nombre d'aturats inscrits a les oficines públiques del servei d'Ocupació a tot l'Estat i, per tant, presenten diferències respecte a l'Enquesta de Població Activa (EPA), que es publica trimestralment i que ja dóna per fet els quasi sis milions d'aturats a Espanya i més de 885.000 a Catalunya.