La multinacional catalana dels perfums Puig guanya 247 M€ fins al juny, un 4% més
Les vendes del grup van créixer gairebé un 6% durant el primer semestre
BarcelonaPuig continua creixent durant la seva nova etapa com a empresa cotitzada. La multinacional catalana dels perfums va assolir un benefici net ajustat de 247 milions d'euros durant el primer semestre, un 3,9% més respecte al mateix període de l'any passat, segons ha informat aquest dimarts a través de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Les vendes del grup van arribar fins als 2.299 milions, fet que suposa un increment del 5,9% i segons la companyia un ritme de creixement que està per sobre de la resta del mercat de la bellesa prèmium.
En aquesta ocasió, el grup ha comunicat els seus resultats financers complets, a diferència del juliol passat quan només ho va fer parcialment. El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, ha tret pit del "fort creixement a totes les regions" durant la primera meitat de l'any, que considera un "reflex de la bona salut de les nostres marques". De nou, el segment de les fragàncies i la moda va empènyer els resultats de la companyia, amb un repunt del 6,5% dels ingressos, fins als 1.684,7 milions. Després d'aquesta divisió, el sector del maquillatge va aportar 339 milions, un increment moderat de l'1,4%, després de recuperar-se d'uns primers mesos més febles. Per últim, el negoci de la cura de la pell va aportar 275,5 milions, un 8,1% més.
Puig també ha remarcat que el segon semestre és el període més actiu per a la multinacional, ja que coincideix amb la campanya de Nadal i s'hi sumarà el llançament de la nova fragància de Carolina Herrera, Bomba. "L'atractiu de les nostres marques, juntament amb la nostra contínua disciplina en costos, ens permet invertir-hi per donar suport al seu creixement a llarg termini. Això reforça la nostra confiança per reiterar les nostres previsions per al 2025", ha assegurat el seu president.
Nou càrrec a la cúpula
Puig també ha aprofitat la presentació de resultats semestrals per anunciar un canvi a la cúpula. Es tracta del nomenament de José Manuel Albesa com a Deputy CEO, un càrrec de nova creació. A partir d'ara estarà al capdavant de totes les divisions i reportarà directament a Marc Puig. El primer executiu del grup ha destacat que Albesa, que compaginarà aquesta responsabilitat amb la presidència de Beauty and Fashion, "és la persona idònia per a aquest nou càrrec".