Economia19/12/2012

Nissan confirma que Barcelona opta a fabricar un nou turisme i crida a un acord amb els sindicats

La multinacional demana als sindicats que acceptin un pla que inclou rebaixes de sous per a futurs empleats i avisa que no es pot deixar perdre el nou vehicle, que es fabricaria a partir del 2015

Elena Freixa

BarcelonaLa direcció de Nissan ha confirmat aquest dimecres que Barcelona opta a fabricar un nou turisme a partir del 2015, una decisió, però, que va lligada amb el pla de competitivitat que direcció i sindicats negocien sense èxit des de fa mesos. "No ens podem permetre perdre aquest vehicle", ha avisat el conseller delegat de Nissan a Espanya, Frank Torres.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El cotxe, que encara s'està desenvolupant, s'havia de fabricar a la planta de Sunderland, al Regne Unit, però aquests plans han canviat amb la decisió de l'alta direcció de fabricar al Regne Unit un cotxe d'alta gamma (marca Infiniti) i reubicar el turisme que havien previst i que ara pot venir a Barcelona.

Cargando
No hay anuncios

Les converses amb els sindicats, represes amb intensitat les darreres setmanes, encara topen amb diferències importants. El punt més discutit dels que proposa l'empresa és la rebaixa salarial d'un 30% als futurs empleats que entrin a la companyia, una manera de situar els costos al nivell dels competidors, segons ha defensat el directiu de Nissan en declaracions a l'ARA.

La Generalitat ja ha citat les dues parts aquest mateix dimecres en una trobada per mediar en la negociació, que inclou altres qüestions, com l'ampliació de jornada anual a la fàbrica de la Zona Franca i mesures de flexibilitat com poder treballar més dissabtes i obrir la fàbrica més dies l'any.

Cargando
No hay anuncios

La resposta del comitè fins ara ha estat taxativa a l'hora de negar-se a una doble escala salarial permanent a la fàbrica, ja que actualment els nous empleats ja entren cobrant per sota d'un treballador veterà i s'hi van equiparant al llarg dels primers anys.

Torres ha justificat que el pla de competitivitat que es proposa no només és "just" perquè suposa situar la fàbrica a uns costos raonables i en línia amb la mitjana del sector, sinó que és necessari perquè Barcelona en garanteixi el futur a mitjà i llarg termini.