Economia13/03/2018

Nou servei ferroviari directe entre Alemanya i el port de Barcelona per transportar cotxes

El servei comença amb un tren setmanal, i s'espera que arribi a tres abans de final d'any

Ara

BarcelonaEl primer servei ferroviari per al transport de vehicles entre Alemanya i el port de Barcelona ha efectuat aquest dimarts l'operativa de descàrrega a les instal·lacions portuàries de la capital catalana, connexió que representa el primer servei directe per a vehicles entre Alemanya i Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Darwinisme empresarialInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha informat el port de Barcelona, aquest és l'únic servei entre aquests dos països que no requereix fer transbord o canvi d'eixos a la frontera francesa.

Cargando
No hay anuncios

El tren surt des de la terminal ferroviària de Kornwestheim i, amb una longitud de 685 metres, és el més llarg d'ample internacional que ha entrat mai a la península Ibèrica.

En el seu primer servei, ha transportat uns 250 vehicles d'una companyia automobilística alemanya que seran després distribuïts a Espanya.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta connexió ferroviària internacional, operada per DB Cargo, ha començat amb un servei setmanal i està previst que arribi a les tres connexions a la setmana abans de final d'any.

A més del port de Barcelona, també s'han implicat en aquest servei Renfe, Autoterminal i Setram. La connexió amplia els serveis ferroviaris per a vehicles del port de Barcelona, que inclou connexions amb diferents llocs i companyies d'automoció d'Espanya, França i, ara, Alemanya.

Cargando
No hay anuncios

Barcelona és l'únic port de la península Ibèrica connectat directament a la xarxa europea ferroviària, i l'any passat va obtenir una quota ferroviària de vehicles o percentatge de cotxes que arriben o surten de les instal·lacions portuàries en tren del 32%.