Tecnologies per millorar la vida de les persones
La Mobile World Capital Barcelona presenta la seva experiència 'Living in tech' al MWC
Un estand inspirat en les àgores i places porticades clàssiques al pavelló 6 de la Fira és la porta d'entrada a Living in tech,la proposta de la Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) al MWC per mostrar de manera immersiva com "les tecnologies estan transformant la quotidianitat de les persones i configurant nous entorns urbans". L’estand de la MWCapital es converteix en una gran àgora digital on els visitants poden interactuar amb innovacions que impulsen el benestar social, la sostenibilitat i el creixement econòmic.
L'experiència proposa descobrir les tecnologies de la Societat 5.0, un concepte originari del Japó que descriu un nou paradigma en què robots hominoides, supercomputadors i assistents virtuals conviuen amb els humans de forma natural per millorar-los la qualitat de vida. “La tecnologia no només és un motor de progrés, sinó també una eina que contribueix al benestar col·lectiu a través d’innovacions que s’integren en la nostra vida per crear entorns de convivència més amables, inclusius i sostenibles”, destaca Francesc Fajula, conseller delegat de la MWCapital.
A través d'aquestes experiències, es mostra com la tecnologia pot ser una eina per resoldre grans reptes socials de l'actualitat, especialment en entorns urbans, com ara la reducció de la petjada de carboni, la millora dels serveis públics i l’assistència a una població cada cop més envellida. Per exemple, l’eina Have a good impact!, desenvolupada per la MWCapital i CaixaBank, permet calcular la petjada ecològica personal a través d'un qüestionari de quatre preguntes, i ofereix recomanacions per fomentar hàbits més sostenibles.
Redefinir la vida quotidiana
L’estand presenta cinc experiències, en col·laboració amb empreses i institucions líders en innovació digital, que mostren la generació de solucions amb impacte social i ambiental que estan transformant sectors com la mobilitat, la formació, la salut i el consum, entre altres.
Entre les més cridaneres, hi ha l'experiència dissenyada en col·laboració amb Invelon, que presenta un robot que interactua amb els visitants; o la desenvolupada amb el Barcelona Supercomputing Center (BSC), que ensenya les novetats del bessó digital de Barcelona, que permet visualitzar en temps real dades clau de la ciutat, com l’estat del trànsit, l'ocupació de biblioteques i refugis climàtics i la qualitat de l’aire, entre altres.
Pel que fa a la presa de decisions a l'hora de moure'ns per la ciutat, la MWCapital presenta l’experiència Mind your delivery, impulsada amb l’Ajuntament de Barcelona i EIT Urban Mobility, que permet a l'usuari situar-se al davant d’un mapa de Barcelona i escollir un vehicle per a la distribució de mercaderies al centre de la ciutat. La seva elecció tindrà un impacte en temps real en el trànsit, la qualitat de l’aire i en l’eficiència de l’operació, que la pantalla mostra amb una sèrie de dades. Els resultats criden a la consciència individual de l'usuari per entendre què comporten les seves decisions.
Finalment, una altra de les experiències que criden l'atenció és la de Connecting cultures, en què a través d'una col·laboració amb Vueling, es mostra com la realitat virtual ja és una eina estratègica per a la formació i capacitació dels professionals, en aquest cas dels professionals de l'aviació, i com les innovacions tecnològiques milloren l’experiència d’usuari en entorns com un vol.