Yugo suma 100 motos més i creixerà a fora amb franquícies

La companyia de 'motosharing' va arrencar amb tan sols tres motos el febrer del 2016 i espera acabar aquest any amb una xarxa d’unes 700

Paula Solanas
28/04/2018

Barcelona s’ha convertit en una de les ciutats per excel·lència per a la mobilitat compartida a dues rodes, i cada cop són més els serveis que intenten explotar aquest negoci. La companyia de motosharing Yugo prem l’accelerador i incorporarà 100 motos més a la seva flota de 210 vehicles gràcies a la injecció d’un nou inversor. Aquesta start-up, fundada per tres francesos instal·lats a Barcelona, va arrencar amb tan sols tres motos el febrer del 2016 i espera acabar aquest any amb una xarxa d’unes 700. “Volem que l’usuari pugui desplaçar-se 200 metres i trobar un vehicle”, explica el seu cofundador i director d’operacions, Tim Ougeot.

Inscriu-te a la newsletter EconomiaInformació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Com altres serveis de motosharing, les motos de Yugo són elèctriques, però amb un model tipus Vespa i el verd clar com a color corporatiu. El preu per fer servir l’aplicació -els vehicles es desbloquegen amb el mòbil-és de 22 cèntims d’euro per minut, però l’empresa també ha llançat paquets per abaratir-ne el cost. Segons l’empresa, la plataforma ja s’acosta als 20.000 usuaris i d’aquests n’hi ha un miler que la fan servir diàriament. “El perfil d’ús és puntual, però el que volem és substituir el cotxe privat dins la ciutat”, diu l’emprenedor. Durant l’any passat -el primer exercici econòmic complet de Yugo- l’empresa va facturar prop de 380.000 euros. Ougeot també destaca que des del maig la companyia ja és rendible operativament.

Cargando
No hay anuncios

De fet, l’aplicació vol créixer més enllà de Barcelona, l’única ciutat on ha aterrat fins ara, però sense haver-hi de destinar recursos propis. Ougeot explica que el seu pla és expandir-se amb un model de franquícies, un sistema que ja han provat a Bordeus i que estendran a almenys dues ciutats europees més durant aquest 2018. Itàlia, França i la resta d’Espanya són els mercats que estudien actualment.

Nova ampliació de capital

La companyia també està preparant una ronda de finançament d’1,5 milions d’euros per empènyer el projecte, i espera captar part del capital a través d’un crowdfunding amb la plataforma The Crowd Angel. Aquesta suma es completarà amb finançament de fons de capital risc espanyols. L’empresa -que té una vintena de treballadors a Barcelona- ja va tancar una primera ronda de 250.000 euros l’agost del 2016.