Contingut patrocinat

La 080 Reborn culmina la setmana de la moda amb un viatge poètic al renaixement de la roba de segona mà

Més d'11.000 persones han assistit a les desfilades en un certamen que consolida la seva projecció internacional, apostant per la sostenibilitat i el talent creatiu

Redacció
23/10/2025

La 080 Barcelona Fashion va posar punt final a la 36a edició refermant el seu paper com a gran aparador del disseny, la sostenibilitat i el talent creatiu amb projecció internacional. La passarel·la de la moda va reunir al Recinte Modernista de Sant Pau més d'11.000 visitants i prop d'un miler de professionals acreditats, entre periodistes i creadors de contingut, 139 dels quals internacionals.

La setmana de la moda, impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d'Empresa i Treball, va culminar la seva última jornada amb la quarta edició de la desfilada de moda circular 080 Reborn, un dels emblemes del certamen. La iniciativa, que compta amb la col·laboració de l'Agència de Residus de Catalunya i el patrocini de Girbau Lab, va presentar una col·lecció inspirada en la literatura.

Cargando
No hay anuncios

Oda poètica a la circularitat

La desfilada, amb estilismes de Femín + Gilles, creats íntegrament amb roba recuperada de botigues vintage i centres de gestió de residus tèxtils, va posar l’accent en la reutilització i la sostenibilitat, i va demostrar un cop més que les peces de segona mà poden ser sofisticades i glamuroses.  

Cargando
No hay anuncios

La col·lecció va fusionar el gòtic victorià amb una rebel·lió moderna, creant un contrast entre tradició i transgressió. Amb un estil fluid, romàntic i eteri, es va donar una nova vida a peces amb història, convertint-les en noves formes d’expressió d’una moda evocadora i conscient.

Cargando
No hay anuncios

La segona part de la 080 Reborn va transportar el públic als anys seixanta, reinterpretant l’alta societat des d’una mirada sostenible. El luxe es va fusionar amb la imperfecció i l’esperit bohemi d’aquella dècada, celebrant el pensament crític, la llibertat, l’inconformisme i la moda reutilitzada.

Ampli ressò mediàtic

Durant quatre jornades intenses, la setmana de la moda catalana ha comptat amb una notable presència de mitjans internacionals de països com Itàlia, França, el Regne Unit, el Canadà i els Estats Units. L’impacte de la 080 Barcelona Fashion ha anat més enllà de les parets del recinte modernista de Sant Pau. A través d’una potent estratègia digital, la passarel·la ha ampliat el seu ressò.

Cargando
No hay anuncios

Gràcies a Instagram, TikTok i YouTube, amb retransmissions en directe, continguts exclusius i vídeos, tant les desfilades com la vida al backstage han tingut un ampli abast internacional. La imatge fresca i dinàmica de la 080 ha connectat amb noves generacions d’amants de la moda i ha consolidat el seu lloc en el mapa de les fashion weeks del món.

Èxit d'afluència a l'Open Area

L’Open Area ha estat un dels grans èxits d’aquesta edició, amb més de 3.000 visitants al llarg de la setmana. Dins aquest espai obert al públic, els tallers i xerrades del 080SPOT_SPAINGALLERY han reunit més de 300 assistents, entre estudiants, professionals i aficionats a la moda, de manera que s'ha convertit en un punt de trobada d’inspiració per a la comunitat creativa.

Cargando
No hay anuncios

També ha debutat amb èxit la 080 Beyond Crafts, una iniciativa que vol donar visibilitat al treball artesanal dins la moda contemporània. En aquesta primera edició, dedicada a la barreteria, nombrosos visitants han pogut descobrir de prop l’ofici i les tècniques tradicionals d’un art que continua tenint un paper clau en les tendències actuals.