Contingut patrocinat

Quin perfil han de tenir els informàtics del futur?

El grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic forma professionals polivalents en informàtica, disseny digital i aplicació de tecnologies emergent.

En un context cada vegada més digitalitzat, la demanda d’especialistes en informàtica que combinin capacitats tècniques amb pensament creatiu és creixent. El grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) dona resposta a aquesta necessitat amb una proposta formativa que integra coneixements sòlids de programació amb competències en experiències interactives i disseny tecnològic.

Informàtics experts en multimèdia, aplicacions i IA

Aquesta titulació forma professionals del present i del futur, amb un perfil que, segons David Reifs, coordinador del grau, “integra tant les bases clàssiques de la informàtica com les competències actuals en el desenvolupament d’aplicacions innovadores, el disseny visual i multimèdia, els entorns immersius, la programació de videojocs i l’ús de tecnologies de realitat virtual i augmentada aplicades a la indústria”. També, afegeix, “s’hi treballen els fonaments de l’electrònica i l’Internet de les Coses (IoT), així com la gestió de projectes i el treball en equip, essencials per a l’exercici professional en entorns tecnològics multidisciplinaris”. La intel·ligència artificial s’aborda de manera transversal durant el grau, fet que permet als estudiants adquirir-ne una visió global i aplicar-la de forma natural a la seva futura activitat professional.

Cargando
No hay anuncios

El grau aposta per formar graduats versàtils, segons explica Malu Calle, degana de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, on s’imparteix. “Volem, i les empreses ho necessiten, professionals polivalents, capaços d’adaptar-se a l’evolució de la tecnologia i preparats per treballar tant en equips multidisciplinaris com de manera autònoma”, explica. Aquesta filosofia educativa garanteix que els titulats estiguin ben preparats per afrontar els reptes d’un mercat laboral exigent i accedir a oportunitats en àmbits com el desenvolupament d’aplicacions, la creació de videojocs i la gestió de projectes digitals.

En connexió amb el sector empresarial

Cargando
No hay anuncios

Una de les fortaleses d’aquests estudis és la col·laboració estreta que manté amb empreses dels sectors tecnològic i creatiu, amb pràctiques i projectes reals integrats al llarg de tota la formació. Per exemple, els estudiants fan un semestre d’intensificació en una empresa, en què aprofundeixen en projectes especialitzats i fan una primera immersió professional.

Gràcies a aquesta aproximació pràctica, un cop graduats han adquirit habilitats aplicades i un coneixement directe dels requisits actuals en àmbits com el desenvolupament de programari, la ciberseguretat, els sistemes intel·ligents i l’experiència d’usuari.

Cargando
No hay anuncios

Professionals versàtils per a un món digital en expansió

En finalitzar els estudis, els titulats esdevenen professionals amb uns perfils altament sol·licitats pel sector tecnològic. Dominen tant el desenvolupament de la part visible i interactiva de les aplicacions com la seva estructura interna i el funcionament, cosa que els permet adaptar-se a una gran diversitat de projectes.

Cargando
No hay anuncios

El creixent camp de la realitat virtual i augmentada també obre noves oportunitats en sectors com la indústria, el turisme i l’educació, que cada vegada requereixen més professionals formats en tecnologies emergents. A més, poden treballar en la creació d’aplicacions multimèdia interactives, el disseny d’experiències digitals, o com a especialistes en visualització de dades i producció de continguts digitals.

El grau en Multimèdia obre portes insospitades: de la programació als espectacles amb drons

Ernest Biosca, graduat en Multimèdia per la UVic.

Com acaba algú dirigint espectacles de llum amb drons?

Em vaig decantar pel grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs perquè combinava enginyeria informàtica amb creació i art, dues àrees que m’atreien molt. Va ser just la fusió que buscava. Aquesta combinació m’ha obert moltes portes i m’ha permès explorar àmbits inesperats, com el treball amb drons, en què mai hauria imaginat arribar.

Què t’ha aportat dominar llenguatges tan diferents com el codi i el disseny?

El grau uneix disciplines com disseny, programació, anàlisi de mercat i bases de dades. Un perfil multimèdia entén totes aquestes àrees, pot concebre un projecte des de l'inici fins al final i comunicar-se bé amb tot l’equip. Aquesta visió global és clau per crear productes més complets i funcionals.

Amb una formació tan versàtil, en quins àmbits poden treballar els graduats en Multimèdia?

És justament aquesta unió de tecnologia i de creació i art el que fa especial la carrera i el que obre tantes portes en àmbits molt diferents. Les feines més habituals són en programació web, gestió de continguts, videojocs, desenvolupament 3D, drons i xarxes socials, entre altres. En definitiva, tasques de programació amb disseny, art i criteri estètic. L’escala és, per tant, molt àmplia.