Contingut patrocinat

Uber Senior i Uber Simple: els dos nous serveis per a persones grans

La col·laboració entre Uber i Adopta Un Abuelo preveu activitats per acostar la tecnologia a la gent gran

La digitalització creixent i la soledat no desitjada són dos factors que poden afectar les persones grans. Tot i això, cada cop hi ha més iniciatives que busquen reduir-ne l'impacte. Com la d'Uber, que de la mà de la fundació Adopta Un Abuelo, ha llançat el servei Uber Senior & Simple Mode: una solució perquè les persones grans puguin fer ús de l'aplicació per demanar viatges d'una manera més intuïtiva, segura i autònoma. A més, l'any vinent es preveuen diverses accions amb l'objectiu de fer la tecnologia més entenedora a la gent gran i que la puguin aplicar en el seu dia a dia. És per això que la col·laboració entre les dues entitats oferirà tallers de formació sobre l'ús d'aplicacions i la possibilitat de mobilitat de voluntaris, a través d'Uber, per fer visites a persones de la tercera edat a tot Espanya i combatre la soledat.

Perfils familiars i comptes sènior

Uber Senior planteja avantatges i característiques per millorar l'accessibilitat de la gent gran o amb dificultats per usar la tecnologia. Per fer-ne ús, cal crear un perfil familiar a l'aplicació i convidar-hi els pares, avis o persones pròximes que siguin grans per registrar un usuari sènior. Posteriorment, el nou viatger rebrà un missatge amb un enllaç per descarregar l'aplicació i crear el seu compte. A partir d'aquest moment, l'usuari sènior ja podrà demanar viatges amb l'ajuda d'un familiar o de manera individual, apostant així també per la seva autonomia.

Cargando
No hay anuncios

A més, els organitzadors familiars podran tenir la gestió dels pagaments, guardar-hi les ubicacions freqüents, com el metge o el supermercat, estar pendents del trajecte de les persones grans o fins i tot contactar amb el conductor de l'Uber en cas d'emergència. D'aquesta manera, la companyia de viatges en cotxe que compta amb més de 23 milions de trajectes al dia defensa "una mobilitat més inclusiva per a tots", assenyala Lola Vilas, la directora general d'Uber a Espanya.

Cargando
No hay anuncios

Simple Mode: una versió més senzilla

En paral·lel amb l'anterior novetat, l'aliança ha presentat el Simple Mode. Uber proposa una versió més senzilla per controlar el compte: menys procediments que l'aplicació general, una navegació reduïda i funcions d'ajuda i suport en temps real. A més, també inclou el text i les icones més grosses per a persones amb visió reduïda. Aquesta modalitat es pot activar als ajustaments —tot i no tenir seleccionada l'opció d'Uber Senior— i és recomanable per a persones de tercera edat o que no estan familiaritzades amb la tecnologia.

Cargando
No hay anuncios

La bretxa digital

Només el 36% de les persones més grans de 75 anys utilitzen internet de manera regular, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Encara que aquesta bretxa es va reduint amb els temps, això provoca que moltes persones quedin fora de poder fer ús de serveis essencials i augmenta la seva sensació d'aïllament. "Des d'Uber volem reduir la bretxa digital i que la nostra gent gran pugui continuar connectada amb el que més importa: els seus éssers estimats”, explica Vilas. Tot i que Uber és present en més de 10.000 ciutats i 70 països, la companyia continua buscant solucions i ofereix aquesta nova oportunitat per cobrir una necessitat de mobilitat per a un col·lectiu que, sovint, queda al marge per dificultats amb el maneig de la tecnologia.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, la fundació Adopta un Abuelo, liderada pel director executiu Alberto Cabanes, ha mostrat l'alegria: "Estem molt feliços de col·laborar amb Uber en la reducció de la bretxa digital de les persones grans a través del seu nou servei, Uber Senior, del qual es beneficiaran milers de persones grans". El programa intergeneracional de la companyia per a persones grans que es troben en risc de soledat va néixer amb un objectiu clar: que aquest col·lectiu se senti escoltat i acompanyat i que els mateixos voluntaris puguin aprendre i adquirir experiències vitals. Tot i que l'associació es va iniciar el 2014, ja s'han realitzat més de 69.000 hores de companyia i 500 activitats de socialització per a persones grans gràcies al seu gran volum de voluntaris. Aquesta col·laboració significa un gran pas per a una accessibilitat millor per a tothom.