Bàsquet - Eurolliga

Brizuela treu el Barça d'un bassal inesperat

Una cistella de l'escorta basc a 2,3 segons del final evita un disgust culer

20/01/2026

BarcelonaUn Barça mentalment cansat va necessitar una cistella de Darío Brizuela a 2,3 segons del final per guanyar un partit que dominava per 12 punts de diferència a 10 minuts del final. L'escorta basc, que va anotar 25 punts, va tenir una actuació decisiva en la victòria blaugrana contra el Dubai Basketball (91-89), un rival contra el qual havia perdut en la primera volta. Aleksa Avramovic va fallar el triple que hauria capgirat el resultat.

Després de fallar els 16 tirs que va intentar en els últims dos partits, Kevin Punter va retornar al seu nivell habitual. L'escorta nord-americà va sumar 20 punts en el primer dels tres exigents partits que el conjunt català té aquesta setmana. El Barça va accentuar el joc col·lectiu que demana Xavi Pascual repartint 21 de les 22 assistències durant els tres primers quarts. "Teníem un gran avantatge, però hem comès errades increïbles i el partit ha canviat, i només hem pogut anotar 12 punts en l'últim període", va analitzar l'entrenador.

Cargando
No hay anuncios

Tot i cometre algunes errades defensives individuals, el Barça va utilitzar el segon quart per obrir una escletxa en el marcador. El conjunt culer va generar-se bons llançaments i va arribar al descans amb un avantatge sòlid (49-41). En el tercer quart, l'actuació de Brizuela, que va anotar 14 punts en deu minuts, va castigar les opcions del Dubai Basketball, que tot i perdre per 12 punts de diferència no es va rendir. McKinley Wright es va convertir en un maldecap per a la defensa local i els visitants van empatar el partit a quatre minuts per al final (83-83).

Cargando
No hay anuncios

El Barça es va mostrar més eficaç en uns segons finals en què Brizuela va anotar i, en canvi, Avramovic va fallar. "Després de la derrota contra el Madrid de divendres, era un partit que havíem de guanyar", va dir l'escorta basc.

El model català com a referència

El Dubai Basketball té 10 catalans a la seva estructura esportiva, comercial i comunicativa. L'equip dels Emirats Àrabs Units va visitar dilluns la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ) perquè vol exportar el model d'èxit català. L'objectiu és crear un pla estratègic i establir línies de col·laboració entre les dues institucions.