09/09/2015

El mercat xinès es va tenyint de blaugrana

BarcelonaMés de 100 periodistes xinesos van assistir ahir a Pequín a la presentació de l’acord comercial entre el Barça i l’empresa de smartphones OPPO. A la delegació blaugrana es respirava satisfacció després de més de 10 mesos negociant un acord “que significa la inversió més gran que una empresa xinesa ha fet mai en concepte de patrocini amb un club de futbol europeu”, segons declaren fonts del Barça. Durant tres anys, segons ha pogut saber l’ARA, el club rebrà més de tres milions d’euros anuals d’una marca que va anunciar que farà una edició oficial del Barça del seu telèfon mòbil R7 Plus. OPPO serà un dels cinc patrocinadors més importants del club, només per darrere de Qatar, Nike o Beko, i pagant més del que paga Intel.

L’oficina blaugrana a Hong Kong, dirigida per Xavier Asensi, feia mesos que treballava en un acord que va presentar el vicepresident Manel Arroyo a la capital xinesa. OPPO arriba com a patrocinador oficial en la categoria de telefonia mòbil i tauletes, i participarà en l’organització d’esdeveniments de futbol, activitats amb el primer equip i anuncis de televisió amb cinc jugadors, entre d’altres. Aquest acord, tancat fa mesos i que va permetre la presència de publicitat d’OPPO ja en el partit contra el Màlaga a la segona jornada de Lliga, és el primer acord de patrocini global que el Barça confirma a la Xina i el segon que firma el club en aquest territori des que el 2013 va obrir l’oficina a Hong Kong. El primer va ser Suning, una cadena d’establiments d’electrodomèstics que va firmar un contracte de patrocini regional. El Barça fa anys que cuida el mercat xinès, com va demostrar amb l’aposta per les xarxes socials xineses com WeChat, Sina i Tencent Weibo. La tercera és la xarxa social més important de la Xina i compta amb 500 milions d’usuaris. A més, des del març el Barça es va aliar amb IMG, multinacional de màrqueting esportiu, per col·laborar en la recerca de més patrocinadors a la Xina. L’objectiu del club és no trigar gaire a tornar a la Xina per jugar-hi un amistós, ja que l’últim va ser l’any 2010.

Cargando
No hay anuncios

OPPO és un fabricant de smartphones que distribueix dispositius mòbils a més de vint països, però amb poc pes a Europa. Dins de la Xina, en només 12 mesos ha crescut tant que aviat vendrà més que un gegant com Samsung. OPPO també és conegut per la seva Blu-ray d’alta gamma que es distribueix a tot el món i també pels reproductors de DVD. “El Manchester United ha dominat el mercat xinès, però de mica en mica ens fem el nostre espai”, s’apunta des de el Barça, després de tancar aquest acord amb OPPO, una empresa controlada pel conglomerat d’empreses del multimilionari Chenming Yong. El club de la Lliga BBVA que més diners rep actualment de la Xina és l’Atlètic , ja que el segon home més ric del país, Wang Jianlin, va comprar el 20% de les accions de l’equip madrileny.