Estils21/05/2020

Anna Wintour assegura que el coronavirus tindrà efectes "catastròfics" en el sector de la moda

L'editora de 'Vogue' afirma que en pot sorgir una nova indústria, menys contaminant

J.c.

BarcelonaL'editora en cap de la revista Vogue i directora creativa de Condé Nast, Anna Wintour, assegura que els efectes del coronavirus sobre el món de la moda estan sent "catastròfics", i afirma que la pandèmia ha devastat tant dissenyadors emergents com les grans marques. "Crec que realment està posant en pausa la indústria. [...] Crec que tothom s'està replantejant què representa el món de la moda, què significa i què hauria de ser", ha dit Wintour en una entrevista amb el CNBC, el canal econòmic i financer de la NBC.

Wintour va fer referència a les recents fallides declarades per la cadena de grans magatzems de luxe Neiman Marcus o per J.C. Penney, que ja es trobaven en un estat econòmic precari a l'inici de la pandèmia. "Són els petits negocis, ja siguin de luxe o accessibles, els que ho estan passant malament perquè no tenen cap font d'ingressos", ha afegit.

Cargando
No hay anuncios

Per aquesta raó diu que Vogue i el Consell de Dissenyadors de Moda d'EUA (CFDA) s'han associat amb Amazon per llançar un aparador virtual centrat en el treball de dissenyadors petits i mitjans. Aquesta iniciativa s'afegeix a la ja llançada per la revista i la CFDA per concedir subvencions als que s'estan veient afectats per la pandèmia, anomenada A common thread. "És una oportunitat per a la indústria per ajudar aquesta gent i fer-los entendre que hi ha un futur per als joves creadors i que no hauran de tancar", afirma Wintour, que afegeix que Amazon ja ha donat 500.000 dòlars a la iniciativa.

La britànica, que lidera la revista Vogue des del 1988, va assegurar, a més, que el coronavirus alterarà la manera com la gent consumeix moda, amb un ull posat en la sostenibilitat i "el valor del que estan comprant, indiferentment del seu preu". "Crec que és una oportunitat per a tothom per frenar, produir menys i aconseguir que el món s'enamori de la creativitat i tingui passió per la moda. I potser posar menys èmfasi en les coses que es mouen tan ràpid", conclou.