Premis Goya 2024
Moda12/02/2023

Transparències, tuls... i un banyador a la catifa vermella dels Goya

Repassem els 'looks' més vistosos i destacats de la 37a edició dels premis Goya

BarcelonaSevilla és la perla d’Andalusia. Una ciutat història que té fama de ser bella i imponent. Fins i tot, presumptuosa. A la capital andalusa s’hi celebra aquest dissabte la gala dels Goya, la gran nit del cinema espanyol que aplega la flor i nata de la interpretació. La 37a edició dels premis Goya torna de nou a la normalitat real, exhibint la pompa d’altres edicions. Així, es recupera el format clàssic de presentació, aquest cop liderada pels actors Antonio de la Torre, amb americana de vellut, i Clara Lago, vestida de Dior amb un model d’escot vertiginós, transparències i joieria de Bvlgari, i s’eliminen formats híbrids amb retransmissions tronades.

Aquesta vegada, la catifa blava – i no vermella- ha exhibit força, poder i atreviment. I els convidats l'han trepitjat amb pas ferm i el cap ben alt perquè lluïen a la ciutat del “color especial”, les seves millors gales, aquelles que patrocinen els dissenyadors del moment. Si el teu nom no surt en aquesta desfilada de vanitats, no ets ningú.

Cargando
No hay anuncios

Un homenatge al cos femení

Els vestits d’estil llencer s'han imposat al fer un homenatge a la bellesa del cos femení. Models elaborats amb teixits com la gasa o la seda, les blondes i les transparències que creen un joc sensual on és més important insinuar que mostrar. L’escultural Almudena Fernández, amb un model translúcid amb brodats de pedreria, o la sempre elegant Penèlope Cruz, que va deixar de banda Chanel –n’és ambaixadora– per apostar per Dolce & Gabbana amb un vestit negre amb cosset tipus cotilla i faldilla vaporosa.

Cargando
No hay anuncios

Els dissenys amb talls pronunciats al pit, l’esquena o la cintura també han estat presents a la catifa dels Goya. Destacava un espectacular banyador de neoprè amb obertura frontal, coll alt i muscleres que duia Leticia Dolera.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, la tendència free nipple també ha deixat empremta i confirma que el sostenidor està en hores baixes. Així ho exhibia Luna Pamies amb un disseny de Maison Alaïa arrapat de color blau cel d’inspiració egípcia, o María León amb un vestit de Juan Vidal que duia flors brodades que li tapaven els mugrons.

Cargando
No hay anuncios

A l’altre extrem també hi ha regnat l’opulència que aporta el tul i els volants amb volums exagerats. L’exhibia a la perfecció Juana Acosta, amb un vestit rosa pàl·lid que adornava amb una gran flor al pit.  D’altra banda hi ha clàssics com els lluentons, que són infal·libles pel seu efecte brillant instantani. Enlluernadora es plantava Belén Rueda amb un vestit blanc i platejat de llarga capa decorat amb flors. O l’actriu Aitana Sánchez Gijón, amb un disseny florejat de tons metal·litzats. Per la seva banda, Juliette Binoche, premi Goya Internacional, vestia de Paco Rabanne, fent-li un petit homenatge després de la seva mort recent.

Cargando
No hay anuncios

Si ens fixem en el detall, hi ha hagut curioses coincidències en forma de colls sorprenents, capes i caputxes. Així ho han fet evident Nieves Álvarez amb un disseny escultural de Stéphane Rolland de color cafè; Maribel Verdú, vestida d’Alberta Ferrett; Macarena Gómez, que confia de nou en Teresa Helbig, o la influencer Dulceida, que semblava la caputxeta vermella amb un model asimètric de lluentons.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a colors, enguany no hi ha cap clar vencedor: el blanc guanya terreny al negre, que se segueix imposant; els estampats perden gas, i les tonalitats pàl·lides com el rosa i el blau competeixen pel protagonisme amb els tons estridents com el vermell i el verd llimona.

Cargando
No hay anuncios

La nova masculinitat

Per norma general, ells han apostat per l'esmòquing i no han arriscat més enllà del negre o algun element de vellut. És “l’uniforme” de l’home elegant que vol vestir adequadament, sense sortir dels marges. Tot i així, sempre hi ha excepcions. Com a abanderat de la nova masculinitat –l’estil que trenca amb els codis tradicionals–, l’actor Eduardo Casanova apostava per un conjunt dues peces negre de coll obert que deixava a la vista dos ostentosos collarets de diamants. També destacava l’atreviment d’Aldo Comas, amb una americana de Juan Avellaneda que feia homenatge al cinema surrealista de Salvador Dalí. En el vessant més informal, dos noms: el cantautor Guitarrica de la Fuente, amb un estilisme oversize de Maison Margiela i l’actor Albert Bosch, d’Alcarràs, amb jersei de coll alt amb americana de setí i estampat de Tamara Press. Un estilisme que confirma la màxima que es pot anar arreglat, però informal. També a la catifa blava dels Goya.

Cargando
No hay anuncios