080 Barcelona Fashion 2024

Sostenibilitat i tecnologia al final de festa de la 080

Custo Dalmau tanca l'última jornada de desfilades que també ha comptat amb Avec Amour, Bielo, Ga Gó Ó Studio i Eñaut

BarcelonaLes últimes sis firmes de la 080 Fashion Barcelona han desfilat avui al pavelló central de l’Hospital de Sant Pau per posar el punt final a quatre dies de moda, creativitat, art i tecnologia. L’organització de la 080 ha tancat la primera tongada de desfilades amb dades positives: hi ha hagut un 20% més que l’any anterior de mitjans internacionals acreditats per cobrir la moda amb segell català. 

La sobrietat ha impregnat la primera desfilada del dia, que ha començat amb els focus dirigits a terra de la passarel·la com si es tractés de columnes de llum. De sobte, les columnes han desaparegut per donar pas a un fashion film creat per la firma Avec Amour per a l’ocasió. Després del minut de pel·lícula, els i les models han presentat la col·lecció Cannon beach, dissenyada per la firma creada el 2022. Pràctica i amb el negre, el blanc, el blau marí i el bordeus com a colors destacats.

Cargando
No hay anuncios

Al cap d’una hora la simplicitat dels colors s'ha trencat amb la proposta de Bielo, una firma creada per Josep Puig Romeu, hereu de la família Puig Romeu, productors de peces de punt des dels anys vuitanta. El dissenyador va emprendre el seu propi camí vinculat a l’empresa familiar a partir de la seva estima pel teixit japonès, que l’ha dut a experimentar amb peces artesanals i de primera qualitat. La col·lecció The bather ha estat una petita mostra de la seva essència tèxtil i també de la seva facilitat per combinar colors que semblen difícils de casar: l’ocre i el blau, el fúcsia i el taronja o el groc i el verd llimona que, tot i l’extravagància cromàtica, s’han unit en l’homogeneïtat d’una estètica racional. 

Cargando
No hay anuncios

El valencià Marcos Ramón, de Ga Gó Ó Studio, ha encetat la tarda amb la col·lecció 02 Plague, una proposta que connecta els éssers i els entorns com a conceptes mal·leables, tant és així que la passarel·la s'ha convertit en un espectacle tecnològic impressionant. Ramón volia dur el poder de la metamorfosi i l’adaptabilitat al més alt exponent. Per fer-ho la col·lecció es basa en el gender-less, unes peces que funcionen tant per home com per dona. Amb l’entorn i el món natural com a pretext, tots els teixits de la col·lecció són naturals i alguns d’ells també reciclats, com el cotó, la llana, la seda i la fibra de bambú. 

Cargando
No hay anuncios

La firma Habey Club, una de les firmes favorites de l’especialista de moda Eugenia López-Fonta, ha presentat la col·lecció Side effects, que té per inspiració la pel·lícula noruega Sick of myself. El títol del film dona força pistes del que s'ha pogut reflexionar avui a la passarel·la: la voluntat d'agradar, encaixar i esborrar els nostres límits per ser algú que no som. Aquesta crítica a la indústria de la moda i a la societat, es va veure reflectida amb textures diverses, en què les peces “convencionals” adquireixen un nou significat a través de plomes que apareixen de sota les jaquetes de punt encoixinades o brodats de pírcings que evoquen a una nova pell. 

Cargando
No hay anuncios

A les set de la tarda ha estat el torn d'Eñaut, el dissenyador nascut a Guipúscoa i establert a Barcelona que ha presentat la col·lecció Hamar, d’una clara estètica minimalista i amb una visió sostenible. La desfilada i desena col·lecció del basc, ha girat al voltant d’un interrogant: “I si aquesta és l'última vegada que podem ballar?”, a través d’una filosofia vitalista, Eñaut ha fet una demostració de professionalitat, tecnologia i estètica futurista en què les màscares facials han jugat un gran protagonisme. 

Cargando
No hay anuncios

El punt final a la 080 Fashion Barcelona no el podia fer ningú altre que Custo, una de les firmes barcelonines amb més projecció internacional. Avui Custo Dalmau ha demostrat una vegada més el llegat d’haver redefinit la moda contemporània amb la seva genètica distintiva. Els teixits naturals com la seda i el cotó s'han fusionat amb innovadores fibres tecnològiques per dibuixar els seus característics estampats. Una de les innovacions de la col·lecció We art Custo ha estat l’aposta pels conjunts esportius i jaquetes, sense perdre els colors vius com el verd festuc i els blavosos de firma.

Cargando
No hay anuncios