teatre

Sisena edició del FASTT, que acosta les arts escèniques als micropobles de l’Empordà en una edició amb 13 espectacles

Les sales de proximitat de Barcelona també tindran un paper important, ja que seran coproductores d’espectacles

FigueresDesprés de celebrar la seva cinquena edició com a festival itinerant per diversos municipis empordanesos, el Festival d’Arts Escèniques dels Micropobles de l’Empordà (FASTT) ha preparat una edició de rècord amb un cartell amb 13 espectacles. Aquest any, el festival torna a expandir-se i tindrà lloc entre el 27 de juny i el 27 de juliol a onze municipis de menys de 1.000 habitants: Agullana, Espolla (nou municipi del FASTT), Garrigàs, Ordis, Pont de Molins, Rabós, Sant Climent Sescebes, Siurana, Vilamacolum, Vilanant i Vilaür.

Inscriu-te a la newsletter GironaMés enllà de la Costa Brava i la Cerdanya
Inscriu-t’hi

En aquesta edició, l’aposta continua essent la mateixa: acostar la cultura a les zones rurals i brindar l’oportunitat de descobrir petits municipis altempordanesos. Per fer-ho, es programaran 13 propostes de mitjà i gran format que combinaran teatre de text, teatre musical, dansa, circ, clown i màgia. Les entrades ja estan a la venda des d'aquesta setmana.

Programació artística

Abans d’engegar la programació professional, el FASTT celebrarà el 27 de juny una festa inaugural en la qual estan convidats a participar tots els artistes d’aquesta edició, així com els veïns i veïnes dels micropobles. La trobada permetrà presentar el resultat del Taller Creatiu Micropobles a escena i acollirà parlaments de les institucions que col·laboren en el projecte.

Cargando
No hay anuncios

La programació d’aquesta edició compta amb 13 espectacles que es repartiran pels micropobles del FASTT. L’espectacle amb el qual es donarà el tret de sortida serà La paella dels dijous, escrita per Cristina Clemente, que tindrà lloc el 3 de juliol a Vilaür. Coproduïda per El Maldà, la Sala Flyhard, la Sala Versus Glòries i el Festival Grec, es tracta d’una comèdia que convida els espectadors a reflexionar sobre els rols familiars i la capacitat de reinventar-se. Protagonitzada per Lloll Bertran, Núria Cuyàs i Jordi Andújar, l’obra forma part d’una trilogia teatral creada entre Catalunya i l’Argentina.

L’endemà, 4 de juliol, Agullana acollirà el FASTT amb Cavallet de mar o el peix invisible, escrita per Pau Coya, dirigida per Rebeca del Fresno i interpretada per Marc Torres. Es tracta d’un relat íntim, valent i emocionant sobre identitat, vulnerabilitat i amor propi, narrat amb humor, força i una sensibilitat colpidora. El protagonista de l’espectacle està iniciant la seva transició quan descobreix que està embarassat de tres setmanes. En definitiva, un monòleg vibrant i punyent on qüestiona el cos, el gènere i les normes imposades. L’obra va rebre dos Premis de la Crítica l’any 2023 –a millor muntatge segons Novaveu i a millor autor revelació– i els dos premis del Jurat i del Públic de la 35a Mostra d’Igualada. També ha estat nominat en dues categories dels Premis Butaca (millor espectacle de petit format i intèrpret revelació).

La primera setmana de festival tancarà amb L’important és participar, de la companyia Teresa Gubiades. L’obra narra com un grup de persones que es troben recitant textos de Santiago Rusiñol són posseïts per la seva paraula i se n’hauran d’alliberar. Un espectacle irreverent i lúdic que parteix dels textos d’opinió de l’escriptor per fer-ne un joc escènic viu, musical i molt actual.

Cargando
No hay anuncios

El segon cap de setmana del FASTT s’iniciarà el divendres 11 a Pont de Molins, concretament al tan especial escenari del monestir de la Mare de Déu del Roure. Allà s’hi veurà Hamlet.02, la continuació de Hamlet.01 que es va poder veure al FASTT l’any 2022. Com en l’anterior ocasió, es tracta d’una stand-up comedy, però aquest cas centrat en el segon acte de Hamlet, on es parla sobre política, l’amistat, la follia i la seva ambigua i moralment dubtosa relació d’amor amb Ofèlia. La peça, amb una mirada contemporània i plena d’humor negre, està creada i dirigida per Sergi Belbel i interpretada per Enric Cambray. A més, va formar part de la programació del Teatre Nacional de Catalunya la temporada 2024-2025.

Per primera vegada, la Comissió Veïnal del FASTT s’ha implicat en la confecció de la programació i ha seleccionat una de les obres que formaran part de la pròxima edició. Aquesta serà La volta al món en 80 ties, un espectacle teatral, musical i performàtic que convida els espectadors a descobrir vuitanta dones fascinants que han estat invisibilitzades al llarg de la història. L’obra que signa la companyia La Protagonista –formada per Georgina Llauradó i Cristina Martínez (intèrprets) i Joan Codina (director)– s’ha programat per al 12 de juliol a Espolla, el municipi recentment incorporat a la família del FASTT.

Cargando
No hay anuncios

La setmana teatral acabarà el 13 de juliol a Sant Climent Sescebes –concretament a l’Horta d’en Cusí, emblemàtic espai on cada any s’hi representa la Passió– amb Pelat, la mítica obra de Joan Català estrenada l’any 2012, que s’ha presentat en diversos festivals de Catalunya i arreu del món. Combinant teatre, dansa i circ, l’espectacle és un ritual col·lectiu que parteix d’un tronc i el cos d’un home per parlar, a través d’una mirada poètica, sobre l’esforç físic, la tradició i el fer a mà.

Superat l’equador del FASTT, el festival es traslladarà a Vilanant el 18 de juliol amb Amor a mort, el quart espectacle de The Feliuettes, una companyia que ha consolidat un estil propi entre el cabaret musical i la crítica feminista. La peça dissecciona les relacions afectives amb molt d’humor i una mica de mala llet. Parlaran d’amor romàntic, dependència emocional, sororitat, amistat i poliamor amb una proposta escènica àcida i divertida que transforma el desencís amorós en una festa escènica de reivindicació i rialles.

Cargando
No hay anuncios

I aquella setmana finalitzarà l’endemà, 19 de juliol, a Vilamacolum amb La mecànica de l’infortuni, un espectacle programat per primera vegada amb la col·laboració del festival Figueres es MOU. Es tracta d’un duet de dansa contemporània que explora com les caigudes, els errors i els moments adversos poden ser punt de partida per crear bellesa i significat. Crémentine Telesfort i Lisard Tranis, els creadors i intèrprets de l’espectacle, preparen un espectacle físic i suggeridor que convida a veure la fragilitat com a forma d’art.

En aquesta ocasió, i gràcies a la col·laboració entre els dos festivals, els espectadors podran comprar un paquet d’entrades per veure el 19 de juliol La mecànica de l’infortuni al FASTT i el 5 de juliol tres coreografies de Yoann Bourgeois Art Company (The Unreachable Suspension Point. Approach 11. Ellipse; The Unreachable Suspension Point. Approach 9. Dialogue i The Unreachable Suspension Point. Approach 17. Opening) al Figueres es MOU. El preu del paquet és de 20 euros.

Cargando
No hay anuncios

La darrera setmana del FASTT combinarà circ, dansa i màgia. Començarà a Siurana el divendres 25 de juliol amb Infinit, de la Cia. Seon, una peça de circ contemporani per a tots els públics que explora els límits (o la seva absència) entre l’inici i el final, entre el sentit i l’absurd. A través de l’acrobàcia, el trapezi Washington, el clown i la dansa, dos personatges excèntrics i profundament humans intentaran entendre el món.

L’endemà 26 de juliol arribarà a Ordis amb una nit dedicada a la dansa, en la qual es programaran dues peces. Per una banda, es veurà The Sad-Mad Method, de la Cia. Carla Sisteré, una coreografia enèrgica, vital i física que celebra l’aprenentatge, l’odi superat i l’amor propi. Per altra banda,La Venidera, companyia formada per Irene Tena i Albert Hernández –exballarins del Ballet Nacional d’Espanya– presentarà NO, un manifest ballat que reflexiona sobre la negació com a acte creatiu i com a motor de resistència i d’expressió.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, tancarà el festival una doble proposta de clown i màgia. Serà a Garrigàs el 27 de juliol i començarà amb Inòpia, de Gneis, un espectacle de màgia poètica pensat per desconnectar del món i reconnectar amb admiració. Inspirat en el vaudeville clàssic, Gneis Altés transporta el públic a un espai on l'impossible esdevé tangible. En acabar serà el torn de Gota de Txema Muñoz, una peça de circ poètic i màgia que explora el poder transformador de les petites coses. A través del moviment, les acrobàcies, el joc d’objectes i la música en directe, l’espectacle parlarà de la resiliència, les emocions que desborden i la bellesa que neix del que és fràgil.

Abans de l’espectacle l’artista Gneis impartirà un taller gratuït de màgia. I en acabar les dues funcions l’espai s’obrirà a tothom amb una festa per a tots els públics que posarà punt final a la sisena edició del FASTT.

Cargando
No hay anuncios

Nova edició del taller de 'Micropobles a escena'

Des de fa anys, Micropobles a escena és la proposta que impulsa el FASTT per incentivar la participació ciutadana als micropobles on té lloc el festival. Amb aquesta iniciativa, el festival proposa als veïns i veïnes crear una peça escènica des de zero guiats per una companyia professional.

Per a aquesta edició, el FASTT proposa aprendre tècniques de circ de la mà de Marcel Aguilar. El malabarista i formador de l’Escola de Circ de la Bisbal d’Empordà acompanyarà els participants en la descoberta i exploració dels límits de les pròpies habilitats. El taller, adreçat a persones majors de 14 anys, consistirà a aprendre tècniques de circ (funambulisme, el trapezi, el diàbolo o els pals xinesos…) sempre valorant i aprofitant les capacitats i habilitats de cada membre del grup. El projecte clourà amb una posada en escena integrant tot el que s’hagi après i amb una línia dramatúrgica que explicarà qui són els participants i quina és la seva història.

Els assajos, que ja han començat i se celebraran durant els mesos de maig i juny, culminaran amb una presentació a la festa inaugural del FASTT, el 27 de juny. El resultat del taller també es podrà veure en dues ocasions més durant el festival (el 5 i l’11 de juliol), i formarà part de la programació oficial del Festival d’Arts Escèniques dels Micropobles.