Accident aeri

"Per què has tallat el combustible?": la inquietant conversa dels pilots del vol d'Air India estavellat

L'aparell va caure poc després d'enlairar-se i hi van morir 260 persones

BarcelonaL'informe preliminar de l'Oficina d'Investigació d'Accidents Aeris de l'Índia sobre l'accident del vol 171 d'Air India, on van morir 260 persones el 12 de juny, ha centrat l'atenció en les accions dels pilots. Assenyala que, segons les dades de la gravadora del vol, els dos interruptors de control de combustible, que normalment s'utilitzen per encendre o apagar els motors a terra, es van canviar de la posició de "marxa" (run) a la de "tall" (cutoff) poc després de l'enlairament. Això va fer que tots dos motors perdessin empenta.

Inscriu-te a la newsletter InternacionalEl que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

L'informe afegeix que, a l'enregistrament de veu de la cabina del Boeing 787-8 d'Air India que consta a la caixa negra, "se sent com un dels pilots pregunta a l'altre: per què has tallat? I l'altre pilot li respon que no ho ha fet". L'informe no aclareix qui és el pilot i qui és el copilot en la conversa. En el moment en què l'aeronau es va enlairar, era el copilot qui pilotava l'avió, mentre que el comandant supervisava. Els interruptors van ser col·locats després de nou en la seva posició normal de vol, cosa que va iniciar automàticament el procés de reencesa dels motors. De fet, un dels motors havia començat a recuperar empenta en el moment en què l'aeronau es va estavellar. L'altre es va reactivar, però encara no havia recuperat empenta.

Cargando
No hay anuncios

Interruptors protegits

Per aturar el subministrament de combustible calen dos interruptors, que estan localitzats a la part central del comandament i que estan dissenyats per evitar l'activació accidental: cal aixecar tots dos interruptors per desbloquejar-los abans d'accionar-los. Això és una mesura de seguretat que data de la dècada del 1950. Fabricats amb estàndards altament fiables, tenen proteccions per a cops accidentals. Canviar els interruptors a la posició de “cutoff” atura gairebé immediatament els motors, perquè interromp el subministrament de combustible. Se sol fer quan l'avió ha arribat a la destinació i s'apaguen els motors. També en algunes situacions d'emergència, però l'informe no esmenta que se n'hagués produït cap a bord de l'avió d'Air India.

Cargando
No hay anuncios

El text subratlla que "en aquesta etapa de la investigació, no hi ha accions recomanades per als operadors i fabricants del B787-8 o del motor GE GEnx-1B", cosa que suggereix que no s'ha trobat cap avaria significativa a l'avió o als seus motors. L'informe no treu conclusions i assenyala que la investigació continua. Els pròxims passos seran examinar altres components d'interès identificats, l'anàlisi de les mostres de combustible que es van poder extreure de l'avió, així com una anàlisi més completa de les dades de dues de les gravadores de bord i dels informes post mortem de la tripulació i els passatgers. S'espera que hi hagi un informe final en un any.