Mitjans

La 1 arrasa en audiència gràcies a l'Eurocopa femenina i la selecció espanyola

La classificació d'Espanya per a la final va ser seguida per 3,3 milions d'espectadors al conjunt de l'Estat

BarcelonaEls esdeveniments esportius són sempre grans pols d'atracció per a les audiències televisives. L'emissió de l'Eurocopa femenina de futbol ho està tornant a demostrar. Aquest dimecres la retransmissió de La 1 del partit que va enfrontar la selecció espanyola i l'alemanya va arrasar tant a Catalunya com en el conjunt de l'Estat. El matx, que va acabar amb Espanya classificant-se per a la final, va obtenir a Catalunya una quota de pantalla del 39,9% i va ser seguit per 557.000 espectadors. En el conjunt de l'Estat l'audiència va ser de 3,3 milions d'espectadors i un share del 32,3%.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'interès va augmentar durant la pròrroga. A Catalunya l'audiència va ser de 741.000 espectadors i un share de 44,8%. En el conjunt de l'Estat va obtenir una quota de 39,7% i 4,3 milions d'espectadors. El minut d'or de la retransmissió va ser a les 23.28 hores, quan es va xiular el final del partit. Llavors, al conjunt de l'Estat, hi havia 4,6 milions d'espectadors, cosa que es tradueix en una quota de pantalla del 44,8%.

Cargando
No hay anuncios

Les bones dades d'audiència obtingudes pels partits d'Espanya han servit perquè les jugadores de la selecció treguin pit. Després que algunes veus asseguressin que el futbol femení no genera interès televisiu, Alexia Putellas va recórrer a la ironia. Quan se li va preguntar per les xifres de les retransmissions, la jugadora de Mollet va dir, entre riures: "Tenim molta família". No només la semifinal ha obtingut bones dades d'audiència, sinó que també han funcionat molt bé la resta de partits. Els quarts de final que van enfrontar Espanya amb Suïssa van aplegar 2,4 milions d'espectadors a l'Estat i van assolir una quota de pantalla del 26,8%. Les retransmissions esportives solen ocupar les primeres posicions dels rànquings anuals de les emissions més vistes.