Moda

Barcelona Fashion Forward impulsa el talent emergent en una 'pop-up' al passeig de Gràcia

Barcelona Fashion Forward impulsa el talent emergent, que es podrà veure en aquest espai efímer fins al 30 de juny

Nadia Arboix
30/04/2025

BarcelonaLes quatre marques guanyadores del programa Barcelona Fashion Forward –que pretén impulsar dissenyadors emergents– ja tenen el seu espai en una botiga efímera al passeig de Gràcia, on s'estaran fins al 30 de juny. En aquesta edició del projecte –la cinquena– les marques escollides són Naida C. Castel, Rubearth, Joplin Atelier i Boulard BCN.

El BFF és un programa impulsat per la Regidoria de Cultura i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, a través del DHub i en col·laboració amb Barcelona Activa. Aquest programa té com a objectiu donar suport a dissenyadors i marques emergents, oferint-los formació, mentorització i una sèrie de serveis professionals per impulsar la seva professionalització en àrees com la comercialització, la comunicació i la digitalització. Des que es va crear, el 2018, Barcelona Fashion Forward ha format i acompanyat més de cinquanta marques emergents.

Cargando
No hay anuncios

Quatre històries de dissenyadors emergents

Els dissenyadors que formen part de Barcelona Fashion Forward són un clar reflex de la creativitat i diversitat de la ciutat, sempre amb un fort component original i sostenible.

Cargando
No hay anuncios

La Naida és fundadora de la seva pròpia marca de joieria, Naida C. Castel. Totes les seves peces estan fetes o modelades al seu estudi de Barcelona i combina materials com l’or, la plata i les pedres precioses. Explica que no trobava enlloc l'estil de joies que li agradava, així que va decidir crear el que li agradaria portar. “Cada peça té una història –diu–. Per exemple, tinc una col·lecció en què les joies semblen desfetes, com si estiguessin erosionades pel mar". La Naida imaginava que havien tingut una vida prèvia a nosaltres i li agrada pensar que cadascú a través de la seva història personal les dota d’un altre significat.

Gabriel Nogueiras és el fundador de Rubearth, una marca de slow fashion que pretén explorar els límits entre l'art, la moda i l'artesania, amb la sostenibilitat i el disseny exclusiu com a principis generals. “Busco fusionar estètiques com per exemple la del preppy japonès amb la cultura cool kids –explica–. La meva proposta creativa se centra en l’experimentació i reformular la moda masculina des d’un punt de vista tecnològic i estètic". La seva última col·lecció s’inspira en la crítica sociopolítica a l'auge de la ultradreta, en línia amb les seves creacions, que sempre reflecteixen un fort missatge de canvi social. 

Cargando
No hay anuncios

Aida i Laura Molano, fundadores de Joplin Atelier, veuen la seva marca com un "atelier contemporani", amb una gran aposta pels teixits de qualitat, els volums i els acabats impecables. És una marca hedonista, amb molts colors i brillants. Treballen per crear peces de moda femenina amb una gran qualitat, buscant no només l'impacte visual sinó també la sostenibilitat. A l’hora de crear les peces, afirmen que comencen al revés que tothom. “No comencem amb una idea, sinó amb una selecció de teixits –explica la Laura–, i a partir d’aquí anem creant la col·lecció”. Juguen a combinar diferents peces en un mateix conjunt, li donen una vida molt més llarga, ja que no creuen que les col·leccions hagin de morir cada sis mesos. “Aquest any amb el Forward ens ha servit per professionalitzar encara més la marca –diu l’Aida– Sobretot en els temes de finançament, organització i agenda”.

Finalment, Ugo Boulard, creador de Boulard BCN, explica com la ciutat, amb la seva influència modernista i la seva riquesa cultural, és la font d’inspiració de la seva marca. "M’enamora el Modernisme i tota l’herència cultural de Barcelona, i això es reflecteix en la meva estètica", explica. Vol crear una estètica barcelonina: “Igual que existeix l’estètica berlinesa, jo en vull crear una pròpia de la nostra ciutat”. Ugo Boulard, que prové del món de la dansa, aspira a produir localment el màxim possible, mantenint la qualitat i creant un equip de professionals.

Cargando
No hay anuncios

Visibilitat i Futur

El programa Barcelona Fashion Forward no només ofereix formació i recursos als dissenyadors, sinó que també els brinda una plataforma per exposar-se al públic, com és el cas de la pop-up que serà a l'espai Lynk&Co del passeig de Gràcia fins al 30 de juny del 2025. Aquest esdeveniment, que serveix com a showroom de venda i comunicació, proporciona als dissenyadors l'oportunitat de presentar-se en un dels eixos comercials més importants de la ciutat. "Els donem visibilitat, les marques podran tenir contacte directe amb el públic final i testejar tant el producte com l’estratègia comercial, a la vegada que ajudem la ciutadania i els visitants a descobrir propostes de proximitat i sostenibles amb un clar segell de Barcelona", afirma Mireia Escobar, directora d'Indústries Creatives.

Cargando
No hay anuncios

A mesura que el programa continua creixent, el seu impacte en el sector de la moda de Barcelona és cada cop més evident. Les marques que han passat per Barcelona Fashion Forward tenen més probabilitats de prosperar i internacionalitzar-se, i demostren que Barcelona és una ciutat amb un gran talent creatiu i que gràcies al seu suport se segueix posicionant com un referent en el món de la moda.