El president de les Corts Valencianes assegura que no ha pensat en dimitir perquè "mai" ha afavorit cap empresa

Juan Cotino afirma que deixarà la presidència del Parlament "el dia i l'hora" que té pensat des de fa temps, però en cap cas dimitirà per les converses del 'cas Brugal'

Europa Press
30/06/2014

ValènciaEl president de les Corts Valencianes, Juan Cotino, ha assegurat que "no" la hi ha passat pel cap dimitir i que presentarà la seva renúncia "el dia i l'hora" que té previst "des de fa molt temps". A més, ha afirmat que "mai" ha afavorit "cap empresa de cap tipus" i que cap empresa relacionada amb la seva família s'ha presentat a cap adjudicació relacionada amb el seu càrrec.

Cotino ha realitzat aquestes manifestacions, abans de presidir la Mesa de les Corts Valencianes, preguntat per si se li ha passat pel cap renunciar davant les informacions publicades sobre les escoltes telefòniques intervingudes en el marc del denominat 'cas Brugal' i que apunten que podria haver fet gestions amb el govern valencià per beneficiar l'adjudicació de contractes a empreses determinades empreses relacionades amb la seva família.

Cargando
No hay anuncios

Sobre aquest tema, ha contestat que no ha pensat deixar el càrrec i ha agregat: "Jo presentaré la dimissió el dia i l'hora que tinc previst des de fa molt de temps". Cotino s'ha referit també al fet que molt aviat aconseguirà l'edat de jubilació.

Així mateix, ha recordat que no està imputat i ha recalcat que "no hi ha notícies noves". Així, ha insistit que durant els 23 anys en què ha ocupat diferents càrrecs en l'administració "mai" ha afavorit "a cap empresa de cap tipus". "I "molt menys –ha afegit– quan jo he exercit aquests llocs cap empresa relacionada amb la meva família s'ha presentat a cap adjudicació relacionada amb el lloc de treball en el qual jo estava".

Cargando
No hay anuncios

De fet, ha assenyalat que en les converses intervingudes per la policia en les quals s'escolta el seu nebot Vicente Cotino parlar amb l'empresari alacantí Enrique Ortiz es desprèn que el seu nomenament era "un perjudici" per al seu familiar.

Cotino, preguntat per si sent el suport de la Generalitat Valenciana, ha replicat: "Haig de sentir el suport de mi mateix, que és el més important. Quan un està tranquil amb les seves accions té el suport més important".

Cargando
No hay anuncios

Aquest mateix dilluns, el president valencià, Alberto Fabra, ha assegurat, després de ser preguntat per si Cotino hauria de dimitir per les escoltes que han transcendit en el marc del 'cas Brugal', que ell ha marcat una línia "molt clara". "Qualsevol persona imputada en el govern o el grup parlamentari hauria de presentar la dimissió i si això es donés en el cas del senyor Cotino, per descomptat l'hauria de presentar".