Núria Parlón: "Si gairebé el 80% dels catalans volen ser consultats, han de ser consultats"

La vicesecretària primera del partit defensa a Catalunya Ràdio que cal "diàleg i entesa" per pactar-la

Ara
21/07/2014

BarcelonaLa número dos del PSC, Núria Parlón, ha declarat aquest dilluns al matí que "si gairebé el 80% dels catalans i les catalanes volen ser consultats, han de ser consultats", però que aquesta consulta haurà de ser legal i s'haurà de pactar amb el govern espanyol. En una entrevista a Catalunya Ràdio, la vicesecretària primera del partit ha declarat que l'única manera de fer-la possible és amb "diàleg i entesa". La diputada i alcaldessa de Santa Coloma també ha admès que caldria fer "molta feina" amb el PSOE, perquè ara, a Espanya, "una gran majoria veu la consulta amb recel".

Inscriu-te a la newsletter PolíticaUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Parlón ha insistit que en una qüestió "tan difícil com l'encaix de Catalunya amb Espanya", "el pitjor que es pot fer és política de blocs", i ha recordat que el PSOE defensa una reforma de la Constitució de caire federal i que se'l pot "convèncer perquè es pugui fer la consulta en una via legal". També ha admès que la pregunta que ja s'ha previst per al 9 de novembre és "legítima", però ha dit que el Govern hauria de tenir cintura per pactar-la amb l'executiu espanyol i aconseguir que sigui legal. "Jo n'estaria encantada", si Mas i Rajoy arribessin a un acord amb la consulta, ha afegit.

Cargando
No hay anuncios

La vicesecretària primera del PSC també ha dit a l'entrevista de Catalunya Ràdio que li agradaria veure algú de la seva generació optant per a ser candidat del partit, i que acceptar ser la número dos de Miquel Iceta va ser "una decisió molt complicada".