La méteo

Canvi radical de temps dissabte: xàfecs, neu, vent i més fred

El pas d’un front fred provocarà un gir hivernal pocs dies abans de l’arribada oficial de la primavera

13/03/2026

BarcelonaAvui ha estat un dia radiant i amb ambient molt suau que ha enfilat els termòmetres localment fins als 22 o 23 ºC al sud del país i a Ponent. Però el temps tan tranquil i plàcid que hem tingut aquestes últimes hores no tindrà continuïtat de cara al cap de setmana. Dissabte arribarà un front fred que provocarà un canvi contundent en el temps, i sobretot una caiguda sobtada de les temperatures que ens retornarà de cop l’ambient hivernal. Els xàfecs cauran en diverses comarques, localment amb tempesta i calamarsa, i al Pirineu hi tornarà a nevar, amb una cota de neu que caurà en picat. I atenció amb el vent del nord, ja que dissabte s’anirà reforçant, i diumenge serà fort o molt fort als extrems del país. És un molt mal cap de setmana per fer activitats a alta muntanya, ja que s’hi espera vent, neu, torb i un ambient gèlid.

Cargando
No hay anuncios

Dissabte: canvi de temps hivernal

A partir de la nit i la matinada arribaran precipitacions al Pirineu i el Prepirineu de Lleida que ràpidament s’estendran per més zones. Entre la matinada i el matí, els ruixats poden arribar a qualsevol lloc, però seran més escassos i ocasionals al sud i a Ponent. En canvi, al terç nord i a les comarques de Barcelona i Girona els xàfecs seran més extensos i freqüents, localment acompanyats de tempesta i calamarsa.

Cargando
No hay anuncios

La cota de neu anirà caient dels 1.600 als 1.200 o 1.000 m, i al llarg del dia s’ubicarà als 800 m al Pirineu, localment per sota amb el pas de les hores. La nevada serà destacada a la cara nord del Pirineu, on es poden superar els 25 cm de neu nova a les cotes altes. El Meteocat té alertes activades en aquesta zona per nevades. Fins al matí també nevarà a la cara sud, però la resta del dia la nevada només saltarà intermitentment a l’extrem nord del sector.

Cargando
No hay anuncios

Al llarg del dia s’obriran moltes clarianes, però continuaran caient xàfecs i tronades irregulars al litoral i prelitoral de Barcelona, a la Catalunya Central i al sud de les comarques de Girona. També anirà plovent durant tot el dia a les Balears, sobretot a Mallorca i Menorca.

Cargando
No hay anuncios

El vent de mestral i tramuntana s’anirà reforçant a l’Empordà, al sud, a Ponent i als cims del Pirineu. Contundent caiguda dels termòmetres, especialment a la meitat nord, amb ambient sobtadament hivernal. Moltes màximes de 10 a 15 ºC, més altes al sud, i més baixes en zones de muntanya, on hi haurà valors sota zero. L'excepció la podem trobar a la Costa Daurada, on el vent fins i tot farà pujar una mica els termòmetres. La majoria de mínimes es registraran a última hora.

Cargando
No hay anuncios

Diumenge: forta ventada de nord

Fins diumenge al matí nevarà a la cara nord del Pirineu, però la resta del dia ja no s’esperen precipitacions i farà sol a la majoria de comarques. Però la notícia serà el fort vent de mestral i tramuntana que bufarà en molts llocs. S’esperen ratxes fortes o molt fortes a l’Empordà i als cims del Pirineu i el Prepirineu, aquí amb torb i ambient gèlid. En aquestes zones es poden superar els 100 o 110 km/h. També hi haurà ventades destacades a la meitat sud i en algunes valls pirinenques, mentre que el vent serà més moderat al centre del país. El Meteocat té activada l’alerta per fort vent en diverses comarques del nord del país.

Cargando
No hay anuncios
Cargando
No hay anuncios

Tot plegat amb unes temperatures que pujaran a les comarques de Barcelona i de Girona però baixaran al Pirineu. Sembla que aquest serà l’últim embat de l’hivern, ja que la setmana vinent tornaran la calma i la bonança als migdies.