Societat20/01/2014

6.000 alumnes de 4t d'ESO comencen a dissenyar apps a l'aula

És el primer cop que aquesta assignatura forma part del currículum escolar

Elisabet Escriche

BarcelonaUn total de 5.965 alumnes de 4t d'ESO de 196 centres públics i concertats de Catalunya han començat a dissenyar aplicacions per a dispositius mòbils aquest mes de gener. És el primer cop que aquesta assignatura, batejada amb el nom d'informàtica i optativa, està inclosa en un currículum escolar a nivell mundial. Per poder impartir aquesta matèria, un total de 240 professors s'han format prèviament mitjançant classes presencials i 'online' en el marc del programa mSchools, impusat per Mobile World Capital Barcelona i la Generalitat, i que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona i GSMA.

En aquesta fase pràctica, el professorat i l'alumnat tindran l'opció de treballar amb professionals del sector a través d'una plataforma que permetrà concertar classes 'online' i en què els professionals aconsellaran, resoldran dubtes i donaran suport a la classe. Actualment ja formen part d'aquesta plataforma un centenar de professionals d'empreses líders en desenvolupament d'apps o videojocs com els impulsors del conegut 'Candy Crush'. "L'objectiu no només és que els estudiants aprenguin a fer aplicacions, sinó també fer-los entendre la importància d'aquestes aplicacions pel seu caràcter social i econòmic. A més, també es vol potenciar l'emprenedoria i el vessat científic i tecnològic de l'alumnat", ha explicat aquest dilluns el secretari de Polítiques Educatives del departament d'Ensenyament de la Generalitat, Joan Mateo.

Cargando
No hay anuncios

El projecte mSchools també promou els premis sobre creació i ús de solucions mòbils, els Mobile Learning Awards, i que els alumnes geolocalitzin i descriguin punts d'interès propers als seus centres educatius.