Societat15/01/2019

Barcelona, cinquena millor ciutat del món segons una consultora nord-americana

Un estudi de l'Ajuntament conclou que 'divertida' és l'adjectiu més emprat per definir la ciutat

G.a.

BarcelonaBarcelona és la cinquena millor ciutat per viure segons la consultora de turisme i economia Resonance, que es basa en percepcions, puntuacions i ressenyes online. El rànquing, on es comparen 23 factors de les poblacions urbanes amb més d'un milió d'habitants, el lidera Londres i la segueixen París, Nova York i Tòquio. Per darrere de Barcelona se situen Moscou, Chicago, Singapur, Dubai i San Francisco.

Avui, a més, l'Ajuntament de Barcelona ha fet públic un estudi sobre la percepció de la ciutat al món, en el qual la paraula 'divertida' era la més citada quan es demanava a ciutadans arreu del món que la definissin com si fos una persona. Els adjectius 'alegre' i 'bonica' eren els més emprats el 2011, quan es va fer l'altre estudi. L'informe s'ha elaborat amb 1.838 entrevistes online amb persones d'arreu del món, divuit periodistes estrangers, setze a empresaris d'arreu del món i un panell amb vint experts internacionals a City Branding. També té en compte converses online, a Twitter, sobre Barcelona, Amsterdam, Singapur i Miami.

Cargando
No hay anuncios

L'enquesta, que es publica quatre mesos abans de les eleccions municipals, conclou que en aquests set anys que han passat ha crescut l'altractiu de la ciutat per viure-hi, tot i que les paraules associades al turisme, com Sagrada Família, Gaudí, toros, menjar o sol i Rambles són les més citades per ciutadans estrangers, només per sota de futbol i Espanya, les més repetides, com passava el 2011.

Periodistes i empresaris coincideixen en destacar la qualitat de vida i l'esperit modern, cultural, cosmopolita i obert de ment de la ciutat. Els empresaris, a més, creuen que és un bon lloc per invertir-hi i destaquen l'economia oberta, sòlida i interessant, així com les infraestructures eficients i l'ecosistema de noves empreses, investigació i laboratoris com a estímuls per fer-ho.

Cargando
No hay anuncios

Les marques de moda, de roba i de futbol, bàsicament el Barça, són les més associades a la ciutat pels enquestats.

Entre els aspectes negatius, un 45% dels enquestats van assegurar que no tenien res a destacar, mentre que un 13% van citar la petita delinqüència i la inseguretat. Un 8% van destacar el turisme i la massificació, mateix volum que va esmentar la situació política com a aspecte negatiu.