La xarxa de carril bici de Barcelona guanyarà 23 quilòmetres bidireccionals aquest any

L'Ajuntament destina 2,5 milions a un pla per millorar les connexions entre espais preparats per a la bicicleta, crear 2.000 nous aparcaments i millorar la senyalitzacio

Maria Ortega
03/07/2013

BarcelonaEl Pla de Mobilitat Urbana 2013-2018 de Barcelona es marca reptes com aconseguir doblar el nombre de desplaçaments que es fan amb bicicleta a la ciutat: que passi de l'1,4% actual al 3%. I, en aquesta línia, l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, ha presentat aquest dimecres un conjunt d'actuacions, amb un pressupost de 2,5 milions d'euros, encaminades a millorar la infraestructura ciclista. Queda pendent, això sí, l'aprovació de la nova ordenança per a aquest mitjà de transport, que inclourà, entre d'altres mesures, la restricció de circular per la majoria de voreres i que, tot i que s'havia anunciat per al primer trimestre d'aquest any, encara trigarà uns mesos a veure la llum i a buscar les aliances polítiques necessàries per tirar endavant.

Entre les mesures que s'han presentat aquest dimecres hi ha la construcció o ampliació de 12 carrils bici, cosa que suposa sumar 23,3 quilòmetres bidireccionals a la xarxa. Un creixement del 25%. S'hi inclouen, per exemple, l'allargament del carril del carrer Bac de Roda entre l'avinguda litoral i Ramon Albó i el tram de Selva de Mar que enllaça Guipúscoa i l'avinguda Litoral (el conjunt d'actuacions apareixen concretades al final de la notícia).

Cargando
No hay anuncios

A més, en el pressupost de les obres de millora de la mobilitat a l'entorn de la plaça de les Glòries, s'hi inclou la reordenació del carril bici de Marina entre la Meridiana i Ausiàs March, que passarà a situar-se al mig de la calçada, en doble sentit i segregat del trànsit amb separadors de cautxú.Durant aquest any, també es preveu donar continuïtat als carril del carrer Provença entre passeig de Gràcia i Rocafort, cosa que suposa completar tota la via i convertir el carril íntegrament en doble sentit. També es millorarà la continuïtat a la Diagonal i s'instal·laran separadors al carril de Consell de Cent per guanyar en seguretat.

Continua en marxa, d'altra banda, el pla de xoc per millorar aquelles cruïlles que acumulen més accidents, com ara la d'Urgell amb Consell de Cent. I, en el marc de les mesures presentades avui, també s'hi inclou la creació de 2.000 nous aparcaments per a bicicleta. També avancen els treballs per senyalitzar amb un pictograma de bicicleta totes les entrades als carrers amb un únic carril de circulació, on es fixa que els vehicles no poden circular-hi a més de 30 km/hora, com a les Zones 30. De fet, com ha apuntat el regidor de Mobilitat,Eduard Freixedes , l'objectiu dels carrils bici és fer de pont entre els diferents espais ciclistes de la ciutat.

Cargando
No hay anuncios

Els nous quilòmetre de carril bici es faran en aquest punts: l'allargament del carril del carrer Bac de Roda entre l'avinguda litoral i Ramon Albó i el tram de Selva de Mar que enllaça Guipúscoa i l'avinguda Litoral, el tram de Josep Pla entre l'avinguda Litoral i el pont del Treball, el del passeig Pujades de Wellington a Selva de Mar, el de Ciutat Asunción i el carrer de Sant Adrià, el de la Meridiana entre Glòries i València, el de Calàbria de la Gran Via a l'avinguda Tarradellas, el del passeig Fabra i Puig de la Meridiana a Valldaura, el de la Travessera de Gràcia de Cartagena al passeig de Sant Joan, el d'Àlaba de Glòries a l'avinguda Litoral, el de