Barcelona canvia d'imatge: així és el nou logotip de l'Ajuntament
La nova marca destaca el nom de la ciutat i deixa l'escut al final
BarcelonaFeia 15 anys que l'Ajuntament de Barcelona no renovava la seva imatge. Ara, el consistori ha decidit fer pública la nova identitat corporativa, és a dir, la signatura gràfica que farà servir a partir d'ara en totes les seves comunicacions. L'objectiu de la nova imatge, expliquen fonts municipals, és "posar la ciutat al centre, amb la paraula Barcelona i acompanyada de l'escut oficial de la ciutat al final per tal de "preservar la vinculació entre la institució i l’oficialitat, però amb un sistema visual més fresc i versàtil que vol enfortir el vincle amb la ciutadania", argumenten.
La nova signatura té les lletres negres sobre un fons vermellós i també compta amb altres derivades de colors que juguen amb la mateixa paleta. L’escut es manté intacte, però en el nou model se situa al final del logotip.
El projecte ha estat dissenyat per l’estudi Principi, guanyador d’un concurs convocat per l’Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual. La nova marca alinea Barcelona amb la tendència adoptada per moltes altres grans metròpolis com ara Nova York, París, Oslo o Hèlsinki, que opten per signar la seva comunicació amb el nom de la ciutat.
Segons el consistori, Barcelona té una llarga tradició com a ciutat creativa, innovadora i en evolució constant; per això, asseguren, l’actualització de la identitat visual de l’Ajuntament "no respon només a criteris tècnics o estètics, sinó també a una voluntat estratègica". "El nou disseny vol situar Barcelona com una ciutat que cuida la seva imatge i projecta els seus valors tant a escala local com internacional", argumenta l'equip municipal.
El nou logotip està pensat per facilitar la llegibilitat, unificar criteris d'imatge, evitar confusions de la marca i adaptar-se de forma flexible a diferents contextos. També inclou una versió reduïda amb la lletra B i l'escut que es farà servir per als districtes.
L'Ajuntament ha explicat que la nova imatge estarà disponible a partir d'aquest mateix dijous, però "tenint en compte l’elevat volum d’espais en què caldrà fer aquest canvi, la seva instauració serà progressiva durant els pròxims dies". El pressupost total de l'actuació -que inclou la nova marca, la nova tipografia, i les aplicacions online i offline és de 139.863,90 euros.