Cues interminables per aconseguir un Labubu a Barcelona
Milers de persones fan cua al centre de la capital catalana per accedir a la primera botiga de Pop Mart de l'Estat
Barcelona"És com tornar a ser petit amb els cromos, però ara això és el jackpot de les joguines per a grans", reconeix el Pau amb dues capses de cartró d'uns 10 centímetres a les mans. Ell i el seu amic Marc són només dues de les més de 2.600 persones que aquest dissabte han inundat el Portal de l'Àngel de Barcelona per ser dels primers a aconseguir una figura de Pop Mart. La marca xinesa s'ha fet famosa arreu del món per vendre figuretes sorpresa per a col·leccionistes i ara ha aterrat en ple centre de Barcelona amb els Labubus –uns ninots de peluix que es pengen a la motxilla– com a principal reclam. Un reclam que ha aconseguit crear cues de més de tres hores que s'enfilaven fins a plaça Catalunya.
La dinàmica és senzilla: hi ha diverses col·leccions i cadascuna d'elles té una quinzena de figures col·leccionables i, com passa amb els sobres de cromos, tu compres una figura per uns 15 euros sense saber quin personatge et tocarà. Les col·leccions van des de temàtiques conegudes arreu del món com Star Wars, Harry Potter o Mickey Mouse, fins a idees més sorprenents com una sèrie de nadons ploraners o la col·lecció Labubu The Monsters Wacky Mart, que està formada per personatges disfressats d'aliments com un pot de fideus xinesos o una gamba arrebossada amb tempura, un dels productes que ja s'ha esgotat en el primer dia de la nova botiga a la capital catalana.
La manera i els motius per interessar-se per les figures que ha popularitzat Lisa de Blackpink –un grup de K-pop que actua el 9 d'agost a Barcelona– són molt diversos. "Fa temps que ho vaig veure per Instagram i amb les meves amigues som molt fans del blind box –les capses amb productes sorpresa–; no ens ho volíem perdre", explica l'Alèxia, que té 14 anys i ha convençut els seus pares per venir des de l'Hospitalet a fer cua.
Els preuats 'secrets'
En canvi, el Jordi, de 29 anys, que els seus amics consideren "la mà de la sort", fa anys que és aficionat a fer col·leccions i l'any passat va començar a interessar-se per les figures de Pop Mart. "Hi havia una botiga al carrer Pelai i hi anava sovint a provar sort. Allà vaig anar coneixent altra gent amb qui teníem el mateix feeling i ara són els meus millors amics", recorda. Li diuen mà de la sort perquè dins de la seva colla sempre demanen que sigui ell qui triï quina capsa compren per intentar aconseguir els secrets, unes figures limitades i desconegudes que hi ha en cada col·lecció, i que són molt difícils de trobar. Per fer-ho, el Jordi s'ha estudiat al detall les característiques de cada figureta que es detallen per internet. "Miro el pes, si tenen peces, si es mouen..." explica sacsejant una de les capsetes, un moviment que es repeteix entre els clients que hi ha al local.
"Aquest matí ha vingut la meva millor amiga –ha dormit fent cua per ser de les primeres– i m'ha aconseguit un secret; sé que tenen molt de valor, però jo me'l quedaré perquè és el primer i és especial que l'hagi aconseguit algú que m'estimo", detalla el Jordi. Aclareix que se la quedarà perquè, tal com explica el Marc, "dins del joc també hi ha una part especulativa". "Pagues 15 euros per veure quina figureta et toca, però si aconsegueixes un secret d'una col·lecció molt limitada, el pots vendre per internet per 300 o 400 euros", explica, tot i que ell també assegura que la seva intenció no és fer negoci amb les figuretes. "Per a mi té la mateixa gràcia que quan de petit anava a una d'aquelles màquines en què hi havia unes boles amb joguines sorpreses. Té un punt màgic que ho fa emocionant", defensa.