Barcelona

Nou pas endavant perquè a la Meridiana hi passin més vianants i menys cotxes

L'Ajuntament inicia les obres entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig

BarcelonaNou pas endavant per convertir la Meridiana en una avinguda per on passin menys cotxes i més vianants. L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat aquest dijous una nova fase d'obres de l'artèria barcelonina, concretament entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig. L'objectiu és continuar amb les reformes que s'han fet fins ara, que eliminen un carril a banda i banda. Com en la resta de l'avinguda renovada (les obres de la part final ja estan finalitzades), el trànsit general tindrà dos carrils per banda i els busos un. Les bicicletes guanyen protagonisme i disposen d'un carril central segregat per al seu ús. A més, s'incorporarà vegetació a les voreres —fins a 7.200 metres quadrats de parterres—, es plantaran 275 arbres nous i es faran més passos de vianants.

Inscriu-te a la newsletter BarcelonaInscriu-t’hi
Inscriu-t’hi

Les obres en aquest tram tindran una durada de 18 mesos i un pressupost de 26 milions d'euros. Concretament, aquest dijous s'ha posat en marxa la fase preliminar de les obres, que busca adaptar la circulació a la zona afectada. Això provoca que es traslladin les parades de bus interurbà d'aquesta àrea afectada. Ara bé, no serà fins al 28 d'abril quan començaran les obres i també quan la circulació d'autobusos canviarà.

Cargando
No hay anuncios

La tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Laia Bonet, ha defensat que la transformació de l'avinguda està fent que passi de ser "una autopista urbana" a ser "un eix ciutadà i cívic", ja que suposarà una reducció "de més de 19.000 vehicles al dia". En aquest sentit, la tinenta d’alcaldia aposta per un disseny de l’avinguda "molt més amable". Les actuacions fetes fins ara sobre la via han permès reduir el trànsit en uns 19.400 vehicles diaris, segons dades de l'Ajuntament. Les actuacions des de la plaça de les Glòries fins a Fabra i Puig recorren 2,87 quilòmetres de l'avinguda i més de 163.300 metres quadrats de superfície. Un cop acabi la fase de les actuacions fins a Fabra i Puig s'haurà actuat sobre gairebé tres quilòmetres de l'avinguda Meridiana, amb una inversió total fins al moment de prop de 56 milions d'euros, una part dels quals provenen de fons europeus Next Generation.

Efectes de les obres

En la fase preliminar de les obres s'executaran dos canvis de sentit. D'una banda, el carrer d'Olesa, entre Garcilaso i Cienfuegos, canviarà de sentit Besòs a sentit Llobregat. També s'habilitarà el doble sentit al carrer de Juan de Garay, entre Felip II i Garcilaso, per facilitar els canvis d'operativa dels busos. Aquests dos canvis es faran la nit del 24 al 25 d'abril. Durant la fase preliminar també es desmuntaran les xinxetes centrals que ocupen la mitjana de l'avinguda per poder habilitar els carrils de circulació a partir del 28 d'abril en aquest àmbit central i que els treballs de reurbanització s'executin sobre els carrils de la dreta, adjacents a la vorera. El desmuntatge de les xinxetes implica l'ocupació del carril esquerre de cada sentit.

Cargando
No hay anuncios

A banda del tall del carrer d'Olesa, els treballs també obligaran a tallar el carrer del Cardenal Tedeschini, amb desviaments per Felip II, Jordi de Sant Jordi, Cienfuegos i Emilia Pardo Bazán; i també es tallarà el carrer de les Antilles, amb desviament per Dublín, Torroella de Montgrí, Pegàs, Pacífic, Jambrina i Antilles. Els talls d'Olesa i Cardenal Tedeschini s'executaran la nit del 27 al 28 d'abril i el de les Antilles es farà la nit del 28 al 29.

Cargando
No hay anuncios

Afectació als autobusos

Les obres implicaran redistribuir parades de busos interurbans fora de l'àmbit d'actuació, amb l'excepció d'una parada nova a la Sagrera. La nova distribució de parades s'ubicarà tant a l'àmbit de la Sagrera, on es concentren la majoria de línies, com a l'altura de l'estació de Clot-Aragó i de Fabra i Puig, de manera que es mantindran les connexions tant amb la xarxa de metro com amb la de Rodalies. En paral·lel a les obres, segueix en marxa la construcció d'un carril bici bidireccional provisional de 950 metres al carrer de Concepción Arenal, entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig, per desviar el carril bici actual. La previsió és que la nova infraestructura estigui enllestida durant el mes de maig. Mentre això no passi, es mantindran els itineraris actuals existents per la Meridiana.

Cargando
No hay anuncios

Bonet també ha subratllat que ja s'està treballant en la planificació de la tercera fase de transformació de l'avinguda, amb la intenció de deixar redactat l'avantprojecte des de Fabra i Puig fins al Pont de Sarajevo durant aquest mandat i fer els estudis previs de la resta de Meridiana fins a Vallbona.