BARCELONA.La campanya Envàs on vas , que des de fa dies és a totes les converses, és obra de l'agència barcelonina BUM. Josep Maria Urgell, soci de l'agència i responsable de la campanya, explica que tot va començar abans de l'estiu amb un concurs que tenia un encàrrec molt clar: "Fins ara es feien campanyes genèriques per potenciar el reciclatge i ara es volia fer una campanya més tàctica per solucionar un problema concret, la quantitat de coses que no són envasos i que es llencen amb els envasos". BUM s'havia presentat a altres concursos de la Generalitat però no n'havia guanyat cap: "Sempre demanaven coses notòries però al final es feien enrere perquè ho veien massa espectacular". Tot i això, van tenir clar que en aquest cas era imprescindible arriscar amb una proposta trencadora: "La millor manera de fer entrar un concepte tan farragós com aquest era amb un jingle i donant-hi un toc una mica surrealista, per cridar l'atenció".
Aquells dies els responsables de l'agència van descobrir The Mamzelles, per casualitat, i van decidir construir la campanya al voltant del grup. "Va ser a partir d'aquí quan se'ns va acudir donar-li aquest to", recorda Urgell. Inicialment, però, el trio va rebutjar la proposta. Les components del grup no podien quadrar l'agenda. Així, BUM va crear la cançó i la va gravar amb altres grups, però al final The Mamzelles van acceptar la feina i van gravar la seva versió.
"Ho vam fer la primera setmana de setembre i ens vam presentar el concurs el dia 17, però van trigar molt a decidir-se", recorda Urgell. Les eleccions van frenar el procés i, després del 25 de novembre, "es va reprendre a corre-cuita i en una setmana es va fer tot". Urgell va avisar la Generalitat perquè es preparés: "Ens imaginàvem que hi hauria sarau, tot i que no tant". Sobre la confusió que s'hagi pogut crear, creu que donar una idea bàsica i remetre a la web era l'única opció: "Hi havia tants elements que fins i tot el client tenia problemes per aclarir-se".